- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بایدن اجازه نخواهد داد اوکراین به درگیری پایان دهد

© Sputnik / Valeriy MelnikovБывший премьер-министр Украины Николай Азаров отвечает на вопросы журналистов на пресс-конференции в Москве
Бывший премьер-министр Украины Николай Азаров отвечает на вопросы журналистов на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
عضو شوید
نخست‌وزیر پیشین اوکراین گفت: بایدن اجازه نخواهد داد کیف به درگیری در اوکراین پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، میکولا آزاروف، نخست‌وزیر پیشین اوکراین می‌گوید، که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اجازه نخواهد داد رژیم کیف به درگیری در اوکراین پایان دهد؛ تسلیم شدن ولادیمیر زلنسکی به چشم‌انداز سیاسی رهبر آمریکا ضربه می‌زند.
ولادیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در 19 دسمبر ابراز نگرانی کرد، که اگر دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شود، سیاست امریکا "اقتصادی تر" و متمرکز بر مشکلات داخلی خواهد شد.
آزاروف نظر خود را در شبکه اجتماعی فیس بوک* (ممنوع در فدراسیون روسیه به عنوان افراطی) بیان کرد: "تا زمانی که بایدن رئیس جمهور باشد، در اوکراین آتش بس برقرار نخواهد شد. او اجازه نخواهد داد زلنسکی به جنگ پایان دهد، زیرا تسلیم رژیم زلنسکی به چشم‌انداز سیاسی بایدن آسیب می‌زند. بنابراین، او از عروسک‌های خود در کیف پشتیبانی می‌کند و از آنها پشتیبانی مالی می‌کند، به این امید که حداقل موفقیتی برای نیروهای مسلح اوکراین کسب کند".
Большой Кремлевский дворец, Благовещенский собор и Колокольня Ивана Великого на территории Московского Кремля  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
امریکا نباید با روسیه از موضع قدرت درباره ای اوکراین گفت و گو کند
انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا برای نومبر 2024 برنامه ریزی شده است. واشنگتن پست پیش از این گزارش داده بود، که علاقه کنگره به تأمین مالی کیف کمتر از همیشه بوده است و رقابت فزاینده از سوی دیگر اولویت‌های امنیت ملی، از جمله اسرائیل و مرزهای جنوبی، می‌تواند به معنای پایان کمک‌های امریکا باشد. روزنامه امریکایی دیلی بیست نیز به نوبه خود نوشت که نیروهای مسلح اوکراین می ترسند با توجه به تضعیف توجه غرب به دلیل درگیری در خاورمیانه، مجبور شوند حتی به سوی لووف عقب نشینی کنند. به گفته این نشریه، همچنین نگرانی هایی وجود دارد که نیروهای مسلح اوکراین مجبور شوند در صورت تشدید بیشتر درگیری ها در خاورمیانه، استفاده از تجهیزات را جیره بندی کنند.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال از سوی رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن با ابزارهای دیگر غیرممکن بود". به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
ضد یورش اوکراین در 4 جون آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد یورش" نه تنها متوقف شده است، "این یک شکست است". سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت، نیروهای مسلح اوکراین 159 هزار سرباز، 121 هواپیما، 766 تانک، از جمله 37 لئوپارد را در جریان عملیات ضد حمله خود از دست دادند. شایگو پیش از این اعلام کرده بود که تامین تسلیحات غربی و وارد کردن ذخایر راهبردی به نبرد توسط فرماندهی اوکراین تغییری در وضعیت میدان نبرد ایجاد نکرده است. مسکو پیش از این بارها اعلام کرده بود، که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سوی مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سوی مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از آن گفت، که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، بلکه با ضمانت‌های امنیتی فدراسیون روسیه همراه است. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که غرب از اهداف تهاجمی خود در اوکراین دست نمی کشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала