علاقه ای مقام های جمهوری افریقای مرکزی درباره ای عضویت در بریکس

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه جمهوری افریقای مرکزی گفت: کشور ما مایل است عضو بریکس باشد، اما شماری معیار برای این کار وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سیلوی بایپو-تمون وزیر امور خارجه جمهوری افریقای مرکزی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، که جمهوری افریقای مرکزی مایل است عضو بریکس باشد، اما هنوز معیارها را برآورده نکرده است.
او گفت: "البته جمهوری افریقای مرکزی مایل است عضو بریکس باشد. حالا باید روی زمین بمانیم و واقع بین باشیم. چون یک سری معیار هم وجود دارد. آیا جمهوری افریقای مرکزی این معیارها را برآورده می کند؟ امروز، نه، اما او بر این تمرکز خواهد کرد که بتواند به کشوری تبدیل شود که از خاکستر برمی خیزد، کشوری که مورد احترام است، کشوری با پتانسیلی که می توان از آن استفاده کرد، زیرا جمهوری افریقای مرکزی از نظر اقتصادی کشوری بسیار قوی است. طبیعی نیست که جمهوری افریقای مرکزی امروز کشوری ضعیف است".
Президент РФ Владимир Путин. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2023
برگزیده ای از سخنان پوتین درباره ای درگیری فلسطین-اسرائیل در نشست مجازی بریکس
به گفته وزیر، جمهوری تمام پتانسیل لازم برای قرار گرفتن در میان کشورهای قدرتمند اقتصادی را دارد.
بایپو-تمون افزود: در عین حال، جمهوری افریقای مرکزی امیدوار است همکاری با کشورهای بریکس را برای دریافت حمایت در پروژه های مختلف گسترش دهد.
یادآوری می کنیم، که بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی را متحد می کند، اما پسین ها23 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. در آخرین نشست که در ماه اگوست در ژوهانسبورگ برگزار شد، امارات، عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، مصر و اتیوپی رسماً از اول جنوری 2024 به بریکس دعوت شدند. در سال 2024 روسیه ریاست بریکس را بر عهده خواهد داشت و نشست بعدی در کازان برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала