16 ایالت دیگر امریکا خواستار نبودن ترامپ در انتخابات شدند

© AP Photo / Alex BrandonАмериканский политик Дональд Трамп во время дождя
Американский политик Дональд Трамп во время дождя  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2023
عضو شوید
یک روزنامه ای امریکایی نوشت، که 16 ایالت دیگر ایالات متحده امریکا با طرح شکایت از رئیس جمهور پیشین این کشور خواستار نبود وی در انتخابات شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از پایگاه داده شرکت حقوقی Lawfare می نویسد: شکایت هایی مبنی بر ممنوعیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا از شرکت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، در 16 ایالت دیگر تشکیل شده است.
روزنامه می نویسد: "در حال حاضر در حداقل 16 ایالت پرونده های قضایی در حال بررسی است که ادعا می کند ترامپ واجد شرایط خدمت بر اساس اصلاحیه چهاردهم نیست".
Дональд Трамп на суде в Нью-Йорке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2023
بازداشتن ترامپ از حضور در انتخابات مقدماتی کلرادو
این شکایت‌ها ادعا می‌کنند که ترامپ ظاهراً در شورش در 6 جنوری 2021 که گروهی از مردم به ساختمان کنگره یورش بردند، شرکت کرده است.
یادآوری می کنیم، که در آغاز این هفته، دادگاه عالی کلرادو ترامپ را از شرکت در انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 منع کرد. دادگاه تصمیم بدوی را تأیید کرد، که حکم داد طبق متمم چهاردهم قانون اساسی، سیاست نباید مجاز باشد. حق انتخاب شدن را به کسانی محدود می‌کند که "در حین تصدی پست، در شورش یا شورش علیه ایالات متحده شرکت کردند".
کمپین ترامپ وعده داد که بیدرنگا به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. در 6 جنوری 2021، پشتیبانان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت بسته کردند. نیروهای امنیتی صدها نفر را به اتهام مشارکت در این حمله دستگیر کردند. ترامپ به چهار اتهام متهم شد: توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده، توطئه برای مداخله در روند دادرسی رسمی، مداخله و تلاش برای مداخله در دادرسی های رسمی، و توطئه علیه حقوق. رئیس جمهور سابق در دادگاه بی گناهی خود را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала