بازداشتن ترامپ از حضور در انتخابات مقدماتی کلرادو

© AP Photo / Seth Wenig/PoolДональд Трамп на суде в Нью-Йорке
Дональд Трамп на суде в Нью-Йорке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2023
عضو شوید
یک دادگاه در امریکا رئیس جمهور پیشین این کشور را از شرکت در انتخابات مقدماتی کلرادو منع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک دادگاه تصمیم ابتدایی را تأیید کرد، که برپایه اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، این سیاستمدار نباید اجازه شرکت در انتخابات مقدماتی را داشته باشد. این حق انتخاب شدن را به کسانی محدود می کند که در حین تصدی پست، در شورش در برابر ایالات متحده شرکت کردند.
بر این اساس، در این تصمیم آمده است: "انتخاب ترامپ به عنوان نامزد انتخابات مقدماتی نادرست است".
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2023
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم با گروه طالبان توافق بازرگانی امضا و بگرام را برمی‌گردانم
دفتر مرکزی این سیاستمدار حکم دادگاه را اشتباه خوانده و قول داده است که بیدرنگ نسبت به آن درخواست تجدید نظر کند.
نامزد ریاست جمهوری این حزب در کنوانسیون ملی بر اساس نتایج انتخابات مقدماتی ایالتی تعیین می شود که شمار نمایندگان هر یک در حمایت از یکی از نامزدها را تعیین می کند. بنابراین، حتی اگر ترامپ در یکی از ایالت ها نماینده نداشته باشد، باز هم فرصت کسب نامزدی جمهوری خواهان را خواهد داشت.
یادآوری می کنیم، که در 6 جنوری 2021، پشتیبانان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت تصرف کردند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله دستگیر شدند.
پرونده جنایی یورش به کنگره در دادگاه واشنگتن در برابر این سیاستمدار در حال بررسی است.
انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا در نومبر 2024 برگزار خواهد شد. ترامپ، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی تاجر، نیکی هیلی سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل، کریس کریستی فرماندار پیشین نیوجرسی و دیگران برای نامزدی از حزب جمهوری خواه رقابت می کنند. مایک پنس معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی، آسا هاچینسون فرماندارپیشین آرکانزاس و تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی از رقابت انتخاباتی کنار رفته اند. جو بایدن، رهبر کنونی امریکا در ماه اپریل اعلام کرد که قصد دارد دوباره از حزب دموکرات انتخاب شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала