چرخش 180 درجه نماینده پاکستان: گروه‌های تروریستی آشکارا با پشتیبانی طالبان در افغانستان حضور دارند

© https://twitter.comمنیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل
منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2023
عضو شوید
نماینده پاکستان در سازمان ملل مدعی شده است که "گروه‌های تروریستی" آشکارا تحت حمایت طالبان در افغانستان حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت درباره ای افغانستان گفت: حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی جدی برای این کشور، منطقه و جهان است.
اکرم گفت، که در افغانستان به تحریک طالبان پاکستانی و گروه‌های وابسته به آن "آزادی عمل داده شده است" و آن‌ها از داخل افغانستان بر نیروهای امنیتی پاکستان حمله می‌کنند.
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2023
"غیریت سازی" با هدفِ خلق هویت جعلی، منشاِ مشکلات گروه طالبان و پاکستان است
به گفته ای او، یورش های تحریک طالبان پاکستانی به هدف دست یافتن به جنگ افزارهای پیش‌رفته به جا مانده از نیروهای غربی، پیچیده‌تر شده است.
با این حال منیر اکرم تهدید طالبان پاکستانی را خیلی جدی توصیف کرد و خواهان انجام یک تحقیق از سوی سازمان ملل درباره ای جنگ افزارهای پیش‌رفته امریکایی شد که به‌دست طالبان پاکستانی رسیده است.
نماینده پاکستان گفت، که هرگونه سیاست همکنشی با حکومت طالبان باید برپایه گام های گروه طالبان در برابر گروه‌های تروریستی انجام شود.
او می‌گوید، که در غیر این صورت، مانند ۱۱ سپتمبر شاهد گسترش تروریسم از افغانستان خواهیم بود که نه تنها منطقه بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند. نماینده پاکستان در سازمان ملل هم‌چنان اظهار داشت که طالبان باید محدویت‌های وضع‌شده بر حق کار و آموزش زنان را لغو کند.
یادآوری می کنیم، که پاکستان در جریان بیش از چهل سال از گروه های مخالف حکومت های افغانستان با همکاری امریکا پشتیبانی می کرد. این کشور در زمان حضور نیروهای اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان از مجاهدین پشتیبانی و پس از آن در جریان بیش از ۳۰ سال از گروه طالبان و القاعده پشتیبانی می کرد و حکومت های پیشین افغانستان همیشه پاکستان را متهم به پشتیبانی از تروریسم می کرد و اما مسئولان این کشور همیشه این گفته های مسئولان حکومت های پیشین افغانستان را نادیده می گرفت و از گروه های ضد حکومت افغانستان به سود خود کار می گرفت.
دولت پاکستان در آغاز دوباره چیرگی دوباره گروه طالبان بر افغانستان بسیار خوشحال و از گروه طالبان به عنوان نظامیان آزادی یاد می کرد و پس از چند روز ورود گروه طالبان در کابل رئیس امنیت پاکستان وارد افغانستان شد. این بلند ترین مقام یک کشور بو، که پس از چیرگی گروه طالبان بر کابل وارد این شهر شده بود.
اکنون صفحه برگشته و پاکستان گروه طالبان را متهم به پشتیبانی از گروه های تروریستی می کند. مسئولان پاکستان از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان در دوره ای نخست و دوم گروه طالبان پشتیبانی می کرد و در دور نخست گروه طالبان، پاکستان نخستین کشوری بود که گروه طالبان را به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала