کرسی افغانستان بازهم در سازمان ملل به گروه طالبان واگذار نشد

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2023
عضو شوید
کمیته‌ صدور اعتبارنامه‌های سازملل متحد بار دیگر کرسی افغانستان در این سازمان را به گروه طالبان واگذار نکرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۲۷ قوس، تصمیم‌گیری درباره ای سرنوشت کرسی نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخته است.
به گفته این سازمان، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد دو نامه مختلف درباره ای نمایندگی دایمی افغانستان، یکی در ماه اگوست از آدرس نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان و دیگری در ماه سپتمبر از سوی وزارت خارجه گروه طالبان دریافت کرده است.
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2023
فایق: جهان باید اپارتاید جنسیتی را در افغانستان به رسمیت بشناسند
در تصمیم‌گیری نهایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: "ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیته اعتبارنامه‌ها، ارزیابی خود را درباره ای اعتبارنامه‌های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بی‌اندازد".
پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری برای دادن کرسی نماینده‌گی دایمی افغانستان را به این گروه به تعویق می‌اندازد.
در این مدت، نصیراحمد فایق، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، امور این نماینده‌گی را سرپرستی کرده و به نماینده‌گی از افغانستان در جلسات شرکت می‌کند.
به تعویق افتادن تصمیم درباره ای نمایندگی دایمی افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد، به این مفهوم است که نمایندگان کنونی این کشورها می‌توانند در سمت‌شان ابقا شده و به کار ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала