درگیری غزه، شکاف بین شرق و غرب است

© Photo / IRNAشیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر
شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2023
عضو شوید
آنچه در غزه صورت می گیرد، مردم سراسر جهان را وادار می کند تا سؤالات قانونی در مورد ماهیت نظام بین المللی و توانایی آن برای جلوگیری از درگیری ها مطرح کنند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر روز 10 دسمابر (یکشنبه) در افتتاحیه مجمع دوحه اظهار داشت که درگیری در غزه فلسطین شکاف بزرگ بین شرق و غرب و همچنین استانداردهای دوگانه در مورد مسائل بین المللی را آشکار کرده است.
Президент Палестины Махмуд Аббас - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
عباس: امریکا پس از وتوی قطعنامه ای شورای امنیت سازمان ملل در کشتار غزه با اسرائیل همدست است
وی در ادامه افزود: "درگیری غزه شکاف گسترده بین شرق و غرب را برملا کرده است و همچنین معیارهای دوگانه را در مورد مسائل بین المللی مشابه آشکار کرده است. وقتی کسانی که در یک مورد با اشغالگری مخالف اند سکوت می کنند و خواستار اقدام هماهنگ بین المللی برای پایان دادن به خشونت و خشونت و اشغال در این مورد نیستند"
صداعظم قطر گفت: "قابل تاسف است که برخی حملات به غیرنظامیان را توجیه می‌کنند و آنها را قابل قبول می‌دانند".
به گفته وی، برخی این درگیری را مذهبی می‌دانند، اگرچه "همیشه مرتبط با اشغال بوده و باقی می‌ماند، و حول محور حق تعیین سرنوشت محروم است".
به گفته صدراعظم قطر، آنچه در غزه در حال رخ دادن است، مردم سراسر جهان را وادار می کند تا سؤالات قانونی در مورد ماهیت نظام بین المللی و توانائی آن برای جلوگیری از درگیری ها مطرح کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала