گروه طالبان تحریم دو مقام خود از سوی امریکا را نکوهش کرد

© https://twitter.com/homeشیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان
شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
عضو شوید
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در هفتاد‌و‌پنجمین سالگرد اعلامیه حقوق بشر، وزیر امر به معروف و رئیس اکادمی علوم گروه طالبان را به دلیل "نقض جدی" حقوق بشر و سرکوب زنان و دختران تحریم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری ایالات‌ متحده امریکا، روز جمعه اعلام کرد، که فرید‌الدین محمود و محمد خالد حنفی، رئیس اکادمی علوم و وزیر امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان را به دلیل "نقض جدی حقوق‌بشر" تحریم کرده است.
در بیانیه این وزارت آمده است، که این دو عضو کابینه‌ ای گروه طالبان، طراحان اصلی ممنوعیت آموزش برای دختران و زنان هستند.
در اعلامیه‌ آمده است، که محمود، فردی است که "تصمیم گرفت مرکزهای آموزشی و مکتب‌های بالای صنف ششم به روی زنان و دختران بسته شود".
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
تحریم رییس دادگاه عالی، سرپرستان وزارت های عدلیه و معارف گروه طالبان از سوی اتحادیه اروپا
اعلامیه هم‌چنان درباره ای خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، تصریح کرده است که او از ماه اگوست سال ۲۰۲۱ در ارتکاب "نقض جدی حقوق‌بشر؛ از جمله قتل، آدم‌ربایی، شلاق‌زنی و لت‌وکوب" مردم نقش داشته است.
این وزارت افزوده است، که این وزیر طالبان در اِعمال محدودیت در برابر فعالیت‌های زنان، از جمله حق دست‌رسی به آموزش نیز نقش داشته است.
در همین حال، کرن دکر کاردار سفارت ایالات متحده برای افغانستان در برگه ای ایکس نوشته است، که این دو عضو گروه طالبان را "به‌خاطر محروم ساختن نصف نفوس افغانستان از حقوق شان، پاسخ‌گو قرار می‌دهیم".
در همین حال، سخنگوی گروه طالبان این کار امریکا را نکوهش کرده و تاکید کرده است، که "اعمال فشار و تحریم، راه‌حل هیچ مشکلی نیست".
ذبیح‌‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان در برگه ای ایکس گفته است: "با وجود این‌که امریکا پیشینه ای چنین اقدامات ناموفقی را دارد؛ اما نباید تجارب ناکام خود را تکرار کند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала