تحریم رییس دادگاه عالی، سرپرستان وزارت های عدلیه و معارف گروه طالبان از سوی اتحادیه اروپا

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
شورای اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای را در برابر چند مقام‌ بلندپایه ای گروه طالبان وضع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه ۲۹ سرطان، با نشر اعلامیه‌ای نوشته است، که عبدالحکیم حقانی، رییس دادگاه عالی طالبان، عبدالحکیم شرعی سرپرست وزارت عدلیه و مولوی حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف طالبان را به‌دلیل نقش‌شان در محروم کردن دختران از آموزش، تحصیل و حقوق برابر با مردان تحریم کرده‌ است.
در اعلامیه این شورا آمده است: "۱۸ نفر[به‌شمول اعضای طالبان] و پنج نهاد به‌دلیل مسئولیت آنها در مورد نقض جدی حقوق بشر در افغانستان، سودان جنوبی، جمهوری افریقای مرکزی، اوکراین و روسیه تحت تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار گرفتند".
گطالبان تا کنون در مورد این اقدام اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده‌اند.مورد خشونت جنسی و جنسیتی قرار می‌گیرند و افرادی که به‌تازگی تحریم‌ شدند، از محدودیت‌ها به‌عنوان ابزاری برای ایجاد وحشت استفاده می‌کنند.گ
گروه طالبان تا کنون در مورد این اقدام اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده‌اند.
به‌طور مجموعی ۶۱ فرد و ۲۰ نهاد تا کنون تحت رژیم جهانی تحریم‌های حقوق‌بشری اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.
نهادها و افراد تحریم‌شده در معرض بسته شدن دارایی‌ها هستند و هرگونه معامله با‌ آنان ممنوع است و از سفر افراد حقیقی زیر این تحریم‌ها به قلمرو اتحادیه اروپا جلوگیری می‌شود.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از چیرگی شان بر افغانستان، کارهای تندروانه ای دور نخست شان را بر شهروندان افغانستان اعمال می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала