صالح: گذرنامه ای پاکستانی برای حقانی به دستور بلندترین مقام اطلاعاتی پاکستان صادر شده بود

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور پیشین گریزی افغانستان، در پیوند به باطل شدن گذرنامه ای وزیر داخله گروه طالبان از سوی پاکستان گفته است، که کشف پاسپورت پاکستانی او هیچ جای تعجب ندارد و این گذرنامه به دستور بلندترین مقام اطلاعاتی پاکستان صادر شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان دیروز (جمعه، ۱۷قوس) در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشته است: از آن جای که مردم افغانستان همواره طالبان را جز بیگانه‌گان می‌شناختن این کشف برای مردم و جهانی که امروز با سایر کشورها درگیر است چندان ارزشی ندارد.
صالح مدعی شده است: "دولت پاکستان به تازگی کشف کرده است که سراج‌الدین حقانی از سال‌ها قبل از پاسپورت پاکستانی به‌ویژه برای سفر به دوحه برای دیدار با تیم مذاکره‌کننده امریکا استفاده می‌کند. خوب واضح است که پاکستان همه چیز را با کمک شرایط خودش کشف می‌کند".
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2023
گذرنامه ای پاکستانی سراج الدین حقانی را پاکستان باطل کرد
به او این گذرنامه زمانی که پاکستان بزرگ‌ترین دریافت‌کننده‌ کمک‌های مالی ایالات متحده برای مبارزه با تروریست‌ها بود و سراج حقانی پس از بن لادن در صدر فهرست قرار داشت به دستور بالاترین مقام اطلاعاتی در اوایل ۲۰۰۰ برای او صادر شده بود.
صالح گفت: "قرارداد دوحه قرار نبود صلح را ایجاد کند. بلکه هدف آن تبدیل تروریست‌ها به دارایی برای اهداف ژئوپلیتیکی بود".
این واکنش در حالی‌ست که پسین ها گزارش‌های نشر شده است که حکومت پاکستان "پاسپورت پاکستانی" وزیر داخله طالبان را باطل کرده است.
برپایه این گزارش‌ها پاسپورت پاکستانی آقای حقانی برای نخستین بار در جریان گفت و گوهای گروه طالبان با امریکا در قطر استفاده شد. تا پیش از این گزارشی درباره سفر سراج‌الدین حقانی به قطر مطرح نشده بود. او همواره به‌عنوان شخصیتی مرموز و در سایه مطرح شده که امریکا جایزه چندین میلیون دالری برای گرفتار او تعیین کرده بود.
در همین حال، وزارت داخله پاکستان گفته است، که در این باره بررسی ها را آغاز کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала