گذرنامه ای پاکستانی سراج الدین حقانی را پاکستان باطل کرد

© Twitter account of moi afghanistanحقانی
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2023
عضو شوید
برخی منابع آگاه در پاکستان مدعی شدند، که دولت این کشور گذرنامه پاکستانی صادره برای وزیر داخله گروه طالبان افغانستان را باطل و ۲ نفر از مسئولان اداره گذرنامه پاکستان را دستگیر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، برخی از رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند، که سراج الدین حقانی به کمک گذرنامه پاکستانی توانست در زمان دولت عمران‌خان، برای مذاکره با مسئولان امریکایی چند بار به دوحه سفر کند.
برپایه این گزارش ها، حقانی به مدت پنج سال گذرنامه پاکستانی داشت. مقامات اسلام‌آباد از طریق یک روزنامه نگار مستقر در شهر پیشاور که اتفاقاً با حقانی در همان پرواز به دوحه بود، متوجه موضوع شدند. حقانی در باجه مهاجرت در فرودگاه دوحه گذرنامه پاکستانی خود را به عنوان مدرک سفر نشان داد.
На месте взрыва бомбы во время пятничной молитвы в мечети пакистанского Пешавара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
دست داشتن شبکه حقانی در یورش های تروریستی پاکستان
منابع آگاه مدعی شدند: دولت پاکستان دو نفر از مسئولان اداره گذرنامه شهر "پیشاور" را به دلیل نقش داشتن در صدور گذرنامه برای وزیر داخله حکومت گروه طالبان افغانستان دستگیر کرده و در نتیجه این تحقیقات، معلوم شد که ۵۰ هزار گذرنامه پاکستانی برای شهروندان افغانستانی صادر شده که اکنون همه این گذرنامه‌ها لغو شده است.‌
در این‌ گزارش آمده است: عربستان سعودی به تازگی فهرستی از ۱۲ هزار و ۹۶ شهروند افغانستانی را به مسئولان پاکستانی ارائه کرده که همه آنان با استفاده از گذرنامه پاکستانی به عربستان سفر کرده و مشغول به کار شده‌اند.
تاکنون هیات حاکمه موقف افغانستان و یا مقامات پاکستانی به شکل رسمی به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند با این حال در گذشته دولت اسلام‌آباد فرایند سفرهای مقام های طالبان به خارج از افغانستان را برای مذاکرات صلح آسان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала