پنتاگون یک میلیارد دالر برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی درخواست خواهد کرد

© AP Photo / Alex BrandonМинистр обороны США Остин Ллойд на видеоконференции контактной группы по Украине в Пентагоне
Министр обороны США Остин Ллойд на видеоконференции контактной группы по Украине в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2023
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا، یک میلیارد دالر برای جایگزینی تسلیحات منتقل شده به قوای مسلح اوکراین درخواست خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Defense One، پنتاگون در حال آماده شدن برای درخواست از کانگرس برای تصویب استفاده از یک میلیارد دلار از این صندوق برای تکمیل ذخایر خود ارتش آمریکا پس از ارسال تسلیحات به اوکراین است؛ به گزارش دیفنس وان، در صورت تایید این درخواست، بودجه این صندوق تمام خواهد شد.

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که وزارت دفاع امریکا برای تکمیل ذخایر مصرف شده خود با کمبود بودجه مواجه شده است. خاطرنشان شد که صندوق در نظر گرفته شده برای این منظور تنها به 1.1 میلیارد دالر کاهش یافته است.

این نشریه می‌گوید: "پنتاگون آماده می‌شود تا از کانگرس بخواهد با هزینه یک میلیارد دالری برای جایگزینی تسلیحات ارسال شده به اوکراین موافقت کند، درخواستی که عملاً بودجه موجود برای پر کردن ذخایر امریکایی را تمام خواهد کرد".
کانگرس 15 روز فرصت دارد تا در مورد این درخواست تصمیم گیری کند. با این حال، به گفته داگلاس بوش، دستیار وزیر دفاع در امور اکتساب و تجهیزات، به نقل از دیفنس وان، قانونگذاران هرگز درخواست کاخ سفید برای بودجه اضافی را رد نکرده اند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشوره می باشد.
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
پنتاگون اعلام کرد که بودجه امریکا برای تدارکات نظامی به اوکراین تمام شده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала