پنتاگون اعلام کرد که بودجه امریکا برای تدارکات نظامی به اوکراین تمام شده است

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
عضو شوید
پنتاگون: ایالات متحده به تامین تسلیحات برای قوای مسلح اوکراین ادامه می دهد، اما بودجه در حال اتمام است.
به گزارش اسپوتنیک، سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده به تامین تسلیحات اوکراین به عنوان بخشی از بودجه دفاعی اولیه خود ادامه می دهد، اما این بودجه در حال اتمام است.
او به خبرنگاران گفت: "ما همچنان آنچه را که می توانیم و آنچه از بودجه ریاست جمهوری باقی مانده است به اوکراین می دهیم. بودجه ما در حال اتمام است."

سینگ افزود: مقامات آمریکایی امیدوارند که کنگرس آمریکا درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای کمک بیشتر به اوکراین را در هفته های آینده بپذیرد تا به حمایت نظامی ادامه دهد.

همانطور که کاخ سفید قبلاً اعلام کرده بود، بودجه مورد توافق کنگره آمریکا برای اوکراین در حال اتمام است و به همین دلیل است که حجم بسته های کمکی در سال های اخیر به طور مداوم کاهش یافته است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در آخرین سفر خود به کیف، بسته کمکی 100 میلیون دلاری جدیدی را اعلام کرد.
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
پنتاگون: حمله متقابل قوای اوکراین کاملاً شکست خورد
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که پمپاژ تسلیحات غرب اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала