پوتین در دیدار با رئیسی: در همه زمینه ها همکاری فعال داریم + ویدیو

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Ирана Эбрахим Раиси и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Москве
Президент Ирана Эбрахим Раиси и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور ایران در مسکو گفت: روسیه و ایران تقریباً در همه زمینه ها فعالانه با یکدیگر همکاری می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در کرملین گفت: روسیه و ایران تقریباً در همه زمینه ها به طور فعال همکاری می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "ما پروژه های زیرساختی بزرگی داریم، مدت هاست درباره ای آنها بحث می کنیم و اکنون به اجرای عملی ساخت راه آهن شمال - جنوب رسیده ایم. ما به طور طبیعی، به طور سنتی، در بخش انرژی کار می کنیم. در حوزه آموزشی تعداد قابل توجهی دانشجوی ایرانی داریم که در اینجا تحصیل می کنند. به طور کلی، کار تقریباً در همه زمینه ها کاملاً فعال است".
مراسم استقبال از رئیسی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2023
رئیس جمهور ایران وارد مسکو شد + ویدیو
رهبر روسیه به افزایش 20 درصدی مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته اشاره کرد. وی با اشاره به نقش وی در تحکیم روابط بین مسکو و تهران، خواستار ابلاغ بهترین آرزوها به رهبر ایران علی خامنه ای شد.
در پایان سال، طرفین ممکن است توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا را امضا کنند که به گفته پوتین، فرصت‌های بیشتری برای گسترش تعاملات ایجاد خواهد کرد.
افزون بر این، پوتین از همکار خود برای تبادل نظر درباره ای وضعیت فلسطین دعوت کرد.
رئیسی به نوبه ای خود گفت: "لازم است هر چه زودتر بمباران (نوار) متوقف شود. این مسئله تنها مربوط به منطقه ما نیست، مسئله همه بشریت است. بنابراین باید راه حلی بسیار سریع برای این موضوع پیدا شود".
رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد، که بر اثر اقدامات تل آویو، بیش از 6000 کودک در منطقه درگیری جان خود را از دست دادند. در عین حال، به گفته رئیسی، مایه تاسف است که اقدامات اسرائیل از سوی امریکا و دیگر کشورهای غربی حمایت می شود.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، ولادیمیر پوتین با رئیسی در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند در سپتمبر سال گذشته دیدار کرد. آنها درباره ای کار بر روی یک توافق بزرگ جدید بین کشورها و چشم انداز همکاری صحبت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала