- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اتحادیه اروپا: تا ماه مارچ 2024 یک میلیون گلوله به اوکراین فرستاده نمی توانیم

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2023
عضو شوید
رئیس شورای اروپا گفت: اتحادیه اروپا به زمان بیشتری نسبت به ماه مارچ نیاز دارد تا یک میلیون گلوله به نیروهای مسلح اوکراین بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل رئیس شورای اروپا، در مصاحبه با ایستگاه رادیویی فرانس اینتر گفت: "اروپایی ها نمی توانند به وعده های خود مبنی بر تامین یک میلیون گلوله تا ماه مارچ 2024 به کیف عمل کنند؛ چند ماه دیگر برای رسیدن به این حجم نیاز است".
Ракета Storm Shadow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
راکت سایه طوفان بریتانیا به دست ارتش روسیه افتاد
میشل گفت: "ما به وعده خود عمل خواهیم کرد، اما بیشتر از آنچه که می خواهیم طول می کشد. برنامه این بود که یک میلیون گلوله تا ماه مارچ تحویل دهیم، اما اکنون، بدون شک، چندین ماه دیگر طول می کشد".
به گفته وی، شرایط کنونی نشان دهنده نیاز به رویکرد جدی تر پان اروپایی در صنعت دفاعی اتحادیه اروپا است.
میشل گفت: "این بیانگر نیاز به رویکرد جدی‌تر به موضوع دفاع در اروپا و بخش صنایع دفاعی است".
در آغاز ماه نومبر، یک منبع ارشد اروپایی به خبرنگاران در بروکسل گفت، که کشورهای اتحادیه اروپا تا کنون 300000 گلوله از میلیون گلوله برنامه ریزی شده را به اوکراین تحویل داده اند. بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، که اتحادیه اروپا نمی تواند به وعده خود مبنی بر تامین یک میلیون گلوله تا مارچ 2024 عمل کند.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала