- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

راکت سایه طوفان بریتانیا به دست ارتش روسیه افتاد

© AP Photo / Lewis JolyРакета Storm Shadow
Ракета Storm Shadow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2023
عضو شوید
سربازان یگان BARS-11 و واحد گرگ های تزاری راکت سایه طوفان بریتانیایی را تقریبا سالم به چنگ آوردند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین، رئیس مرکز فنی-نظامی گرگ‌های تزارکی به اسپوتنیک گفت: "ارتش روسیه از یگان داوطلب BARS-11 و فرماندهی واحد گرگ‌های تزارسکی تقریباً یک راکت کروز سایه طوفان بریتانیایی را از خط تماس خارج کردند.
او گفت: "تنها تا حدی ویران شده است - با موفقیت کاملاً صاف فروافتاد. راکت از سوی کارشناسان فنی ما درست در میدان جنگ به چند قسمت تقسیم شد، قطعات انفجاری قوی و تجمعی جدا هستند، واحد کنترل جدا است، بال آن برای سهولت حمل و نقل جمع شده است".
Британская ракета Storm Shadow/Scalp - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2023
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سه موشک "سایه طوفان" اوکراینی را سرنگون کردند
روگوزین تصریح کرد، که این راکت از تجهیزات الکترونیکی بسیار بالایی استفاده می کند که در هنگام سقوط در برابر بارهای اضافی مقاومت می کند. عملیات تخلیه جام دو روز طول کشید.
او افزود: "یک چراغ GPS در آنجا کار می کرد که می توانست گروه اسیر دشمن را راهنمایی کند. علیرغم اینکه ما جلوی آن را گرفتیم، جنگجویان ما مجبور بودند عملاً با این راکت نخوابند، همیشه حرکت کنند و حتی درگیر شوند - تلاش گروه خرابکار و شناسایی دشمن برای رهگیری یک خودرو با راکت و اسکورت وسیله نقلیه در جاده صورت گرفت".
این جام برای بررسی طرح و پرکردن آن به کارشناسان فنی تحویل داده شد.
رئیس مرکز فنی- نظامی "گرگ های تزارسکی" خاطرنشان کرد: این امر به صنایع دفاعی روسیه امکان می دهد تا موثرترین راه ها را برای مقابله با راکت سایه طوفان بیابند.
روگوزین تاکید کرد: "خوشحالم که این یگان/فرقه ای ما بود که این کار را کرد. اکنون پدافند هوایی ما این چیز را سرنگون می کند و به تدریج بی فایده می شود".
در همین حال، کارشناسان فنی بریتانیایی از خطر افتادن فن آوری راکت سایه طوفان به دست روسیه هشدار داده و گفته اند، که این کار قطعاً و به شدت در تصمیم بریتانیا برای ارائه آنها به اوکراین تأثیرگذار است.
یادآوری می کنیم، که راکت کروز سایه طوفان/ Storm Shadow به طور مشترک توسط بریتانیا و فرانسه ساخته شده است، برد آن بسته به تغییر، از 250 تا 560 کیلومتر است.
بریتانیا در 11 می سال روان از انتقال چنین گلوله هایی به کیف خبر داد. اندکی پس از آن، کیف به طور فعال از آنها برای حمله به اهداف عقب و غیرنظامی روسیه استفاده کرد. به ویژه، در 12 می، راکت سایه طوفان به لوهانسک رسید. صبح روز 22 جون، نیروهای مسلح اوکراین با این موشک ها به پل های مرز اداری بین منطقه خرسون و کریمه به ویژه در امتداد پل چونگر از آخرین موارد، اعتصاب اوکراینی به یک انبار پزشکی در آکیموفکا در زاپروژیا در روز سه شنبه یورش بردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала