اسماعیل خان: از مبارزان مقاومت دوم در برابر گروه طالبان سپاسگزارم

© Sputnik / POYAاسماعیل خان والی اسبق هرات
اسماعیل خان والی اسبق هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2023
عضو شوید
وزیر پیشین وزارت انرژی و آب افغانستان در دومین روز نشست امنیتی هرات گفت:‏ "مقاومت استبداد را از پا خواهد انداخت، مقاومت نخست کشور بر پایه همین ادبیات استوار ماند و به‌ پیش رفت".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، محمد اسماعیل خان، از رهبران جهادی مخالف گروه طالبان در دومین روز نشست امنیتی هرات گفت:‏ "جهان با دیدن شرایط گروه طالبان و افغانستان جرأت نمی‌کند به طالبان مشروعیت بدهد، پیامدهای این کار سنگین خواهد بود".
این ‏رهبری جهادی مخالف طالبان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: "کوبیدن بر طبل استبداد از سوی طالبان، صرفا پایه‌های مقاومت را در منبرها، مسجد‌ها و خانه‌ها مستحکم‌تر خواهد ساخت".
اعتراض به فارسی ستیزی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2023
گروه های تندرو اصلی‌ترین تهدید به زبان پارسی
از سوی هم اسماعیل خان اضافه کرد که در ۸۰۰ روز حاکمیت طالبان بیکاری و فقر به اوج خود رسیده است.
آقای اسماعیل خان افزود‌که بعد از سقوط کابل، همه‌ی رهبران و سیاسیونی که نمی‌خواستند با طالبان تعهد کنند، از کشور بیرون شدند و حالا در قاره‌های مختلف به‌سر می‌برند؛ اتفاق نظر بین همه‌ی این نیروهای ضد طالبان وجود دارد و "ما هر روز در مورد راه‌حل‌ها بحث و صحبت می‌کنیم."
عضو رهبری جمعیت اسلامی گفت: "طالبان می‌گویند باید برای زنده ماندم با ما بیعت کنید."
‏امیر اسماعیل خان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: "افتخار می‌کنم که بنیاد مقاومت دوم را با همراهانم گذاشته‌ام و از کسانی که در کوه‌های سر به فلک کشیده‌ مبارزه می‌کنند، آنهایی که در درون و بیرون با این مقاومت همراه‌اند، سپاس‌گزاری می‌کنم."
یادآوری می کنیم، که پایتخت تاجیکستان روز دوشنبه میزبان یازدهمین نشست "گفت‌گوهای امنیتی هرات" بود که از سوی مؤسسه مطالعات راهبردی افغانستان، با عنوان "بازخوانی افغانستان: راه‌کارهای متفاوت" برگزار شده است. این نشست دو روزه امروز به پایان می‌رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала