برگزیده‌ای از سخنان محقق در نشست مسکو

© SputnikМеждународная конференция "Афганистан - между прошлым и будущим: на пути к справедливому миру и устойчивому развитию"
Международная конференция Афганистан - между прошлым и будущим: на пути к справедливому миру и устойчивому развитию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
عضو شوید
رهبر حزب و حدت مردم افغانستان در نشست امروز مسکو زیر عنوان " "افغانستان - بین گذشته و آینده: به سوی آشتی عادلانه و توسعه پایدار" گفت، که افغانستان لانه ای امن برای پرورشگاه‌های تروریستی تبدیل شده که خطر بزرگ برای منطقه و جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، در نشست امروز مسکو که زیر عنوان "افغانستان - بین گذشته و آینده: به سوی آشتی عادلانه و توسعه پایدار" برگزار شد، گفت: هزاره‌ها و شیعیان تبعیض دو لایه را زیر حاکمیت گروه طالبان تجربه می‌کنند.
نشست جبهه مقاومت در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
مذاکرات اپوزیسیون افغانستان با حضور احمد مسعود در مسکو آغاز شد + ویدیو

- در حکومت قبلی افغانستان، هزاره‌ها و شیعیان 25 فیصد مشارکت داشتند؛ اما در کابینه طالبان حتی یک وزیر هم حضور ندارد
هزاره‌ها به صورت دسته جمعی در ورزشگاه‌ها، آموزش‌گاه‌ها و مسجد‌ها کُشته می‌شوند.

- مناطق هزاره‌نشین‌مرکزی و شمالی مردم کوچ اجباری داده می‌شوند و زمین‌های شان توسط طالبان غصب می‌شود.

- طالبان گروه بر علاوه این‌که زنان را از کار منع کرده‌اند، حق تحصیل و تعلیم را نیز از آنان گرفته‌اند و زنان را در ردیف اموال و املاک مردان قرار داده‌اند.
نشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو برای صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
نشست مسکو نشان دهنده ای خستگی کشورها از لجبازی گروه طالبان در دو سال گذشته است


- افغانستان لانه امن برای پرورش‌گاه‌های تروریستی تبدیل شده که خطر بزرگ برای منطقه و جهان است."

- توافق‌نامه دوحه را یک توافق "فضاحت‌بار و وحشت‌آور" بود
یادآوری می کنیم، که مسکو امروز (پنج‌شنبه، دوم قوس) میزبان نشستی زیر عنوان "افغانستان در میان گذشته و آينده: در مسير یک صلح عادلانه و توسعه پايدار" است.

پیش از این "حزب روسیه عادل - برای حقیقت" گزارش داده بود، که قرار است نشست بین المللی "افغانستان - بین گذشته و آینده: به سوی آشتی عادلانه و توسعه پایدار"، به تاریخ 23 نومبر در شهر مسکو روسیه برگزار شود و در این نشست نمایندگانی از افغانستان، وزارت خارجه روسیه، نمایندگان دومای دولتی، کارشناسان برجسته و خبرنگاران دعوت شده است.
در چارچوب این کنفرانس برنامه ریزی شده است که موضوعات زیر مورد بحث قرار گیرد: تلاش های بین المللی برای آشتی میان افغانستانی، تضمین امنیت منطقه ای و بازسازی کشور پس از جنگ، سیاست های فراگیر به عنوان تضمین گسترش آشتی آمیز و باثبات، حل مشکل نابرابری جنسیتی؛ تروریسم بین المللی و قاچاق مواد مخدر که یک تهدید جهانی برای همه ای بشریت و دیگران.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала