شمار تلفات غزه در اثر یورش های اسرائیل از 11.5 هزار نفر گذشت

© AFP 2023 / Mahmud HamsРазрушения от израильской бомбардировки в Хан-Юнисе на юге сектора Газа
Разрушения от израильской бомбардировки в Хан-Юнисе на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2023
عضو شوید
دفتر رسانه ای دولت فلسطین اعلام کرد: شمار تلفات نوار غزه در نتیجه یورش های اسرائیل از 11.5 هزار نفر گذشت و بیش از 29 هزار زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، این دفتر رسانه ای اعلام کرد: "شمار تلفات (یورش های اسرائیل به نوار غزه) به بیش از 11500 نفر و بیش از 29000 زخمی رسیده است".
در همین حال، وزارت بهداشت غزه آنروا و صلیب سرخ را به همدستی در قتل دسته جمعی غزه متهم می کند و می گوید که آنها دیگر در منطقه محصور خدمات ارائه نمی کنند.
Столб дыма, поднимающийся во время израильской бомбардировки палестинского анклава на фоне продолжающихся боев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 39مین روز درگیری اسرائیل-حماس + ویدیو و نگاره ها
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند.
در اسراییل بر اساس آخرین داده های دولت حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر مجروح شده اند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد. وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند.
با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ای ساختار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب تفاهمنامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز با یکدیگر فراهم می شود. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала