Столб дыма, поднимающийся во время израильской бомбардировки палестинского анклава на фоне продолжающихся боев - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 39مین روز درگیری اسرائیل-حماس + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
19:25 14.11.2023
گردان/کندک های القسام اوضاع را در میدان جنگ در غزه کنترل می کنند
اسامه حمدان، نماینده این جنبش در لبنان روز سه شنبه گفت: گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) اوضاع را در میدان جنگ در نوار غزه کنترل می کنند.
حمدان در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: "ما به مردم خود و همه آزادگان این اطمینان را می دهیم که مقاومت و گردان های قسام نظم دارند و اوضاع را در میدان جنگ (در نوار غزه) کنترل می کنند. ما به اشغالگران می گوییم: نبرد تازه شروع شده است، در آینده بیشتر خواهد بود".
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز دوشنبه اعلام کردند، که خسارات قابل توجهی به گردان های حماس در شمال نوار غزه وارد کرده است و حماس عملاً به عنوان یک ساختار نظامی سازمان یافته در آن بخش از غزه وجود ندارد.
حماس روز سه شنبه از کشته شدن چند سرباز اسرائیلی در این منطقه، نابودی تانک ها و شلیک موشک به پایگاه نظامی ریم واقع در نزدیکی نوار غزه خبر داد.
18:50 14.11.2023
حماس از کشتن 7 سرباز اسرائیلی، نابود کردن یک تانک و یک نفربر زرهی اسرائیل در شمال غزه خبر داد
گردان/کندک های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) از کشتن 7 نظامی اسرائیلی، نابودی یک تانک و یک نفربر زرهی در جریان درگیری در شمال غزه خبر داد.
این گردان/کندک ها در بیانیه ای اعلام کردند: "جنگجویان القسام هفت نظامی صهیونیست (اسرائیلی) را در فاصله نزدیک در شمال شهر غزه به هلاکت رساندند و با گلوله‌های یاسین 105 به یک نفربر زرهی و تانک صهیونیست‌ها در همان محل حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند".
18:48 14.11.2023
بریتانیا در حال بررسی گزینه هایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه از طریق هوا و دریا است
اندرو میچل، معاون وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه گفت، انگلیس در حال بررسی گزینه‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق هوا و دریا به نوار غزه است.
پیش از این، قبرس ابتکاری را برای ایجاد یک دهلیز دریایی بشردوستانه برای ارسال کمک به نوار غزه ارائه کرده بود.
وی در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس گفت: "در این مرحله، ما ارزیابی می‌کنیم که در حال حاضر زمینی مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در مقادیر مورد نیاز است، با این حال گزینه‌هایی (تحویل) از طریق هوا و دریا، از جمله از طریق پایگاه‌های خود در قبرس را نیز در نظر می‌گیریم".
معاون وزارت خارجه انگلیس همچنین خاطرنشان کرد، که لندن از دولت اسرائیل می خواهد که دسترسی بشردوستانه به غزه از جمله از طریق ایست بازرسی رفح و همچنین با بازکردن ایست بازرسی کرم شالوم را افزایش دهد.
در عین حال، میچل گفت، که بریتانیا آماده است در صورت لزوم به حمایت بیشتر از فلسطینیان در این بخش ادامه دهد.
پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از اختصاص 30 میلیون پوند استرلینگ اضافی برای کمک های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه خبر داده بود.
18:39 14.11.2023
هلال احمر: ارتش اسرائیل آمبولانس را در اردوگاه پناهندگان متوقف کرد
18:35 14.11.2023
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اتهامات وزارت بهداشت غزه مبنی بر پایان دادن به کمک‌ها به فلسطینی‌ها را رد کرد و به اسپوتنیک اعلام کرد که تیم‌ها با وجود مشکلات در غزه کار می‌کنند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) اتهامات از مقامات نوار غزه مبنی بر اینکه این سازمان جمعیت فلسطین را رها کرده است را رد کرد: صلیب سرخ علی رغم مشکلات به کار خود در این منطقه ادامه می دهد.
پیش از این منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه به تلویزیون العربیه گفته بود، که صلیب سرخ و آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کشتار مردم غزه شریک هستند. برهنه شوید و دیگر خدماتی را در این منطقه ارائه نکنید.
سرویس مطبوعاتی این سازمان به اسپوتنیک گفته است: "ما یک تیم جراحی در غزه داریم که هر روز با بیماران کار می کند. با وجود چالش های لجستیکی و امنیتی، تیم های ما به طور خستگی ناپذیر برای کمک به کسانی که خانه و امنیت خود را از دست داده اند کار می کنند".
افزون بر این، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ توقف جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه را تکذیب می‌کند. این سازمان خاطرنشان می‌کند که برای نمونه، روز دوشنبه، کارکنان آن به 8000 خانواده در اردوگاه پناهندگان نصیرات در مرکز نوار غزه، لوازم اضطراری مانند پتو و کیت‌های تمیزکننده را تحویل دادند.
18:34 14.11.2023
بیش از 150 شهروند بریتانیایی توانسته اند غزه را ترک کنند، بقیه زیر مراقبت هستند
18:20 14.11.2023
نیروهای امنیتی اسرائیل از آغاز تشدید تنش ها بیش از 2.5 هزار فلسطینی را دستگیر کرده اند
سازمان غیردولتی کمیته اسیران فلسطینی گزارش می دهد، که سرویس های امنیتی اسرائیل از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتوبر بیش از 2500 فلسطینی را دستگیر کرده اند.
این سازمان پیشتر گزارش داده بود که از آغاز تشدید درگیری ها نزدیک به 2.1 هزار فلسطینی بازداشت شده اند.
این کمیته در پیامی در شبکه اجتماعی فیس بوک (که در فدراسیون روسیه به عنوان افراط گرا ممنوع است) گفت: "شمار دستگیری ها پس از 7 اکتوبر از 2570 نفر گذشت".
این سازمان مدعی است، که این دستگیری ها با شکنجه سیستماتیک در برابر فلسطینی ها و اعضای خانواده آنها و همچنین تهدیدهای مداوم همراه است.
18:10 14.11.2023
مصر 650 تن کمک غذایی اضافی به نوار غزه اختصاص داده است
دفتر رهبر مصر اعلام کرد، که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور ارائه کمک های غذایی به میزان 650 تن به فلسطینیان در نوار غزه را صادر کرده است.
برپایه بیانیه این دفتر، السیسی روز سه شنبه با مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر و علی المسیلیحی، وزیر تدارکات و تجارت داخلی مصر دیدار کرد.
دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: وی دستور داد تا 650 تن مواد غذایی اضافی به مردم برادر فلسطینی در نوار غزه ارائه کنند.
17:59 14.11.2023
امریکا تحریم های جدیدی را در برابر حماس اعمال کرد
وزارت خزانه داری امریکا گزارش داد، که ایالات متحده تحریم های جدیدی را در برابر مقام های ارشد جنبش حاکم حماس در نوار غزه و سازوکارهای تامین مالی ایران از گروه های فلسطینی اعمال کرده است.
این سومین دور تحریم هایی است که از زمان حمله هفتم اکتوبر به جنوب اسرائیل در برابر حماس اعمال می شود.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: "این تصمیم تحریم هایی را در برابر مقام های کلیدی حماس و سازوکارهایی که ایران از طریق آنها از حماس و جهاد اسلامی فلسطین پشتیبانی می کند، اعمال می کند".
همزمان با امریکا، انگلیس تحریم های جدیدی را در برابر حماس اعمال می کند. یکی از بنیانگذاران حماس، رئیس پیشین وزارت امور خارجه فلسطین، محمود الزهار، در میان افراد جدیدی که در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.
17:52 14.11.2023
ارتش اسرائیل گفت: در نتیجه عملیات در غزه، کنترل ساختمان های دولتی مورد استفاده حماس را در دست گرفته است.
ارتش اسرائیل در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "در روزهای پسین، نیروهای (اسرائیل) عملیاتی را در الشیخ عجلین و الریمال (مناطق شهر) انجام داده و کنترل نهادهای دولتی را که حماس برای مقاصد نظامی استفاده کرده است، تضمین کرده اند".
خاطرنشان می‌شود، که کنترل بر "ساختمان‌های قانونگذاری و دولتی حماس، پاسگاه‌های پولیس حماس" و همچنین اقامتگاه فرماندار برقرار شد.
ارتش اسرائیل همچنین تاکید کرد، که جنگنده‌های ارتش اسرائیل زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را در پاسخ به شلیک موشک‌های ضدتانک به سوی شمال این کشور هدف قرار دادند.
ارتش افزود: "جنگنده‌های ارتش اسرائیل زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را مورد حمله قرار دادند. یک هسته تروریستی که قصد شلیک موشک‌های ضد تانک از لبنان به منطقه "کیبوتز یفتاح" در شمال اسرائیل را داشت نیز مورد اصابت یک تانک ارتش اسرائیل قرار گرفت".
17:26 14.11.2023
سید "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله یمن از یورش جدید موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به سرزمین های اشغالی خبر داد و تاکید کرد: اگر گذرگاه زمینی برای رسیدن به فلسطین اشغالی فراهم شود، صدها هزار مجاهد یمنی برای مقابله مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد میدان خواهند شد.
16:57 14.11.2023
ارتش اسرائیل در پاسخ به پرتاب موشک در شمال اسرائیل به هدف های لبنانی یورش برد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که در پاسخ به شلیک راکت و خمپاره به این کشور، اهداف لبنان را هدف قرار دادند و یک جت جنگنده اسرائیل زیرساخت های حزب الله لبنان را هدف قرار داد.
در پیامی در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل آمده است: "در آغاز امروز، تروریستان با موشک‌های ضدتانک و گلوله‌های خمپاره به سنگرهای ارتش اسرائیل در مناطق موشاو مارگالیوت، عرب الارمش، کیبوتز یفتاح، موشاو شومر و متات در شمال اسرائیل شلیک کردند، که ارتش اسرائیل به پایگاه های پرتاب در لبنان یورش برد".
ارتش اسرائیل همچنین تاکید کرد، که جنگنده‌های ارتش اسرائیل زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را در پاسخ به شلیک موشک‌های ضدتانک به سوی شمال این کشور هدف قرار دادند.
ارتش افزود: "جنگنده‌های ارتش اسرائیل زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را مورد حمله قرار دادند. یک هسته تروریستی که قصد شلیک موشک‌های ضد تانک از لبنان به منطقه "کیبوتز یفتاح" در شمال اسرائیل را داشت نیز مورد اصابت یک تانک ارتش اسرائیل قرار گرفت".
16:48 14.11.2023
وزارت خارجه مصر اقدامات اسرائیل در برابر غیرنظامیان فلسطینی در غزه را جنایات جنگی خواند
سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت، که اقدامات اسرائیل در برابر غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جنایت جنگی تمام عیار است.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، شکری روز سه شنبه در قاهره از سیما باکوس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که ریاست زنان سازمان ملل را برعهده دارد، پذیرایی کرد.
خاطرنشان می شود که طرفین در مورد وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفتگو کردند.
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: "شکری به نماینده سازمان ملل تاکید کرد که تجاوزات اسرائیل در برابر غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان، جنایت جنگی تمام عیار است".
16:40 14.11.2023
وزارت بهداشت غزه آنروا و صلیب سرخ را به همدستی در قتل دسته جمعی غزه متهم می کند و می گوید، که آنها دیگر در منطقه محصور خدمات ارائه نمی کنند.
منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت: "آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در کشتار مردم نوار غزه شریک هستند و دیگر خدماتی را در این منطقه ارائه نمی دهند".
البرش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: "این سازمان ها (UNRWA و صلیب سرخ) شریک قتل عام هستند، آنها از (نخست وزیر اسرائیل بنیامین) نتانیاهو دستور می گیرند و نه از دبیرکل سازمان ملل، آنها درمانگاه ها، مراکز امداد و حتی آنها را ترک کردند. آپارتمان های مقر خود را ترک کردند. دیگر در نوار غزه خدمات ارائه نمی کنند".
مدیرکل وزارت بهداشت همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را به "خیانت به کودکان" در این منطقه متهم کرد.
16:35 14.11.2023
شمار تلفات غزه در اثر یورش های اسرائیل از 11.5 هزار نفر گذشت
دفتر رسانه ای دولت فلسطین اعلام کرد: شمار تلفات نوار غزه در نتیجه یورش های اسرائیل از 11.5 هزار نفر گذشت و بیش از 29 هزار زخمی شدند.
این دفتر رسانه ای اعلام کرد: "شمار تلفات (یورش های اسرائیل به نوار غزه) به بیش از 11500 نفر و بیش از 29000 زخمی رسیده است".
16:30 14.11.2023
سازمان ملل: تنها یک درمانگاه در شمال غزه فعال است
دفتر سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به جز یکی بقیه درمانگاه ها در شهر و شمال غزه خارج از سرویس هستند.
براساس گزارش سی ان ان، رئیس سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه گفت: به جز یکی بقیه درمانگاه ها در شهر غزه و محدوده شمال غزه به دلایلی مثل کمبود سوخت، نبود برق، تجهیزات پزشکی، اکسیژن، غذا و آب و بمباران محوطه‌ها و نواحی اطراف درمانگاه ها به دست اسرائیل از سرویس خارج هستند.
به گفته مقامات سازمان ملل از حدود 30 درمانگاه و کلینیک در شمال غزه تنها یکی در حال سرویس دادن به بیماران است.
سازمان ملل همچنین گفته که حدود 500 بیمار و زخمی تلاش می‌کنند در درمانگاه "الاهلی باپتیست" پناه بگیرند.
سی ان ان افزود: اسرائیل بارها ادعا کرده است که مقر فرماندهی حماس در زیر درمانگاه الشفاء، بزرگترین درمانگاه غزه، قرار دارد اما مقامات حماس و مقامات این درمانگاه آن را قویا رد کرده‌اند.
سی ان ان نیز می‌گوید که نمی‌تواند مستقلا ادعاهای اسرائیل در این زمینه را تایید کند.
16:23 14.11.2023
16:07 14.11.2023
سازمان جهانی بهداشت فراوانی یورش ها به مرکزهای درمانی در غزه را بی پیشینه خواند
16:06 14.11.2023
آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد.
در پیامی در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل آمده است: "آژیرهای یورش هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد".
15:52 14.11.2023
ارتش اسرائیل از باشندگان غزه شمالی خواست تا پیش از ساعت 16:00 به وقت محلی (17:00 به وقت مسکو) در جاده صلاح الدین بیدرنگ به سوی جنوب بروند
آویچای ادرای، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت، که نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) از ساکنان نوار غزه خواستند تا ساعت 16:00 به وقت محلی (17:00 به وقت مسکو) فوراً از شمال به جنوب این منطقه در امتداد جاده صلاح الدین تخلیه شوند.
در پیامی که در صفحه ادرای در شبکه اجتماعی X منتشر شده است، آمده است: "ارتش اسرائیل به شما اطلاع می دهد که برای امنیت خود در امتداد جاده صلاح الدین که با وسیله نقلیه و پیاده تا ساعت 16:00 برای شما باز است، مناطق مسکونی خود را تخلیه کنید تا بتوانید به جنوب غزه و منطقه بشردوستانه برسید".
پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی از توقف چهار ساعته درگیری در شهر غزه خبر داده بود و به غیرنظامیان اجازه می دهد تا شهر را ترک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала