- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آلمان ده تانک لئوپارد 1 به اوکراین داد

© AP Photo / Michal DyjukУкраинские и польские солдаты на танке Leopard 2
Украинские и польские солдаты на танке Leopard 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2023
عضو شوید
آلمان ده تانک لئوپارد 1 و بیش از 30 لاری را در یک هفته به اوکراین تحویل داد.
به گزارش اسپوتنیک، از لیست به روز شده در ویب سایت دولت آلمان آمده است: آلمان 10 تانک لئوپارد 1 A5، بیش از دوجین وسیله نقلیه تمام زمینی و بیش از 30 لاری را در یک هفته به اوکراین تحویل داد.
این فهرست اطلاعاتی را در مورد کمک های نظامی آلمان به کیف منتشر می کند که تاکنون اجرا شده است. این لیست آخرین بار در 2 نوامبر به روز شد.
انهدام تانک لئوپارد 2A5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابود شدن تانک لئوپارد با برخورد مستقیم موشک هدایت شونده ضد تانک ارتش روسیه + ویدیو
لیستی که روز دوشنبه به روز شد شامل تحویل 10 دستگاه تانک لئوپارد 1 A5، 14 دستگاه خودروی همه جانبه باندواگن 206، پنج خودروی تمام زمینی ردیابی ورتوگ برای تخلیه زخمیان، یک خودروی زرهی پاکسازی مین وایزنت، 10 فروند پهپاد شناسایی Vector است. 14 رادار نظارت زمینی GO12، سه خودروی زرهی، چهار تراکتور HX81 با نیمه تریلر، 16 لاری زتروس، 13 کامیون MAN TGS، 1.4 میلیون قطعه مهمات اسلحه دستی، کمی بیش از هزار قطعه مهمات 155 میلی متری و 10 هزار شیشه تاکتیکی است.
پیشتر بیلد و بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داده بودند که ائتلاف حاکم آلمان قصد دارد حجم کمک های نظامی به اوکراین را که برای سال آینده برنامه ریزی شده است دو برابر کند: از 4 به 8 میلیارد یورو. این برنامه ها روز سه شنبه قبل از نشست مشترک با وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل توسط بوریس پیستوریوس وزیر دفاع تایید شد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل ... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала