- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نابود شدن تانک لئوپارد با برخورد مستقیم موشک هدایت شونده ضد تانک ارتش روسیه + ویدیو

انهدام تانک لئوپارد 2A5
انهدام تانک لئوپارد 2A5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
عضو شوید
سربازان منطقه نظامی غرب ارتش روسیه با برخورد مستقیم موشک هدایت شونده ضد تانک یک تانک لئوپارد را نابود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سربازان منطقه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه با بکارگیری از موشک هدایت شونده ضد تانک، یک تانک لئوپارد 2A5 را در جهت کوپیانسک نابود کردند.
پیشتر در میانه ای ماه اکتوبر، وزیر دفاع اوکراین رستم عمروف اعلام کرد، که ارتش اوکراین سه چَین تانک لئوپارد را از شریک های غربی بدست آورده است: Leopard 2A6، Leopard 2A5 و Leopard 1A5. تانک های لئوپارد با اصلاحات 2A6، 2A5 و 1A5 برای شکستن سنگرهای مستحکم، ویران کردن نقاط تیراندازی، تجهیزات و نیروی انسانی و سازماندهی سریع خطوط دفاعی طراحی شده اند.
این تانک از سوی سربازان یکی از واحدهای منطقه نظامی غرب با بکارگیری از سامانه موشکی ضد تانک مورد اصابت قرار گرفت. اسپوتنیک نوارهای دیداری از نابود شدن تانک به دست آورده است. در این ویدیو کنترل عینی که با بکارگیری از یک پهپاد فیلمبرداری شده است، جنگجویان یک تانک لئوپارد 2A5 را با یک ضربه مستقیم ناک اوت می کنند و پس از آن یک تانک دوم از مدل ناشناس را شکست می دهند. این ویدئو در کانال تلگرام اسپوتنیک منتشر شده است.
یادآوری می کنیم، که ضد یورش اوکراین در 4 جون آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد یورش" نه تنها متوقف شده است، "این یک شکست است".
بر اساس داده های اوایل اکتوبر، تلاش برای یورش به کیف از دست دادن بیش از 90 هزار پرسنل نظامی کشته و زخمی شده است. به گفته سرگئی شایگو، وزیر دفاع اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به هدف های خود نرسیدند. داغترین آنها زاپروژیا است، در نزدیکی روستای کوچک رابوتینو، جایی که اوکراین تیپ هایی را با آموزش غربی از ذخیره راهبردی وارد جنگ کرد. در میان 18 هزار واحد از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین که نابود شد، تانک های لئوپارد آلمانی، تانک های AMX فرانسوی، حداقل یک خودروی جنگی انگلیسی چلنجر 2 و برادلی امریکایی بود. تنها 557 تانک نابود شد - آنها قرار بود نیروی اصلی یورش نیروهای مسلح اوکراین باشند، اما همانطور که رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، آنها اکنون "به زیبایی می سوزند". در مقابل این پس‌زمینه، ایالات متحده اعلام کرد، که این یورش "ماه‌های بسیار بیشتری" ادامه خواهد داشت و شروع به تأمین مهمات خوشه‌ای برای نیروهای مسلح اوکراین کرد. پوتین به نوبه خود خاطرنشان کرد، که عرضه "جنگ افزارهای خوشه ای" چیزی را در میدان جنگ برای نیروهای مسلح اوکراین تغییر نداد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала