پشتیبانی امریکا از اسرائیل می تواند به موقعیت واشنگتن در منطقه و جهان آسیب برساند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Последствия удара Израиля по жилому дому в Газе
Последствия удара Израиля по жилому дому в Газе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
عضو شوید
پشتیبانی واشنگتن از اسرائیل در جریان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل می تواند به مواضع امریکا در خاورمیانه و عرصه بین المللی آسیب برساند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از رهبران و تحلیلگران عرب گزارش می دهد که نگرانی های امریکا درباره ای تضعیف نفوذش در خاورمیانه مدت ها قبل از یورش 7 اکتوبر به اسرائیل آغاز شده است، اما وضعیت فعلی احتمالا این روند را تسریع خواهد کرد.
این نشریه گزارش می دهد: "پشتیبانی نیرومند رئیس جمهور بایدن از رهبری اسرائیل، علیرغم افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی، می تواند به موقعیت واشنگتن در منطقه و فراتر از آن آسیب بلندمدت وارد کند".
خاطرنشان می شود، که پیروی آشکار ایالات متحده با حملات به کمپ ها، درمانگاه ها و خانه های پناهندگان به ویژه، تلفات در میان جمعیت غیرنظامی فلسطین می تواند "نفوذ امریکا را برای سال های آینده تضعیف کند".
تصاعد النيران والدخان من المباني بعد الغارات الجوية الإسرائيلية على مدينة غزة، 5 نوفمبر 2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 37مین روز درگیری اسرائیل-حماس + ویدیو و نگاره ها
در جریان مذاکرات بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و رهبران دولتی در جریان سفر او به خاورمیانه و آسیا، به "منبع دائمی اصطکاک" تبدیل شد. نخست‌وزیر و دیپلمات‌ها او را به خاطر اقدامات اسرائیل سرزنش کرده‌اند و بسیاری از آنها اشاره می‌کنند که حملات با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود و تلاش‌ها برای دستیابی به وقفه‌های بشردوستانه به جای آتش‌بس طولانی‌مدت تنها به تداوم خشونت علیه کسانی کمک می‌کند.
این روزنامه می نویسد، که امریکا مستقیماً در جنگ شرکت می کند. مقامات امریکایی امیدوارند که اگر انتقام‌جویی اسرائیل به سرعت پایان یابد، مانند برکناری رهبری ارشد جنبش فلسطینی حماس، پیامدهای بلندمدت برای ایالات متحده کمتر خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقام های محلی، حدود 1.2 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته شدند و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
در پایان ماه اکتوبر، مرحله زمینی عملیات از بین بردن زیرساخت های حماس در این منطقه آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. شمار قربانیان نوار غزه از 10 هزار نفر گذشت و بیش از 25 هزار نفر زخمی شدند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند.
با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ای ساختار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب تفاهمنامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز با یکدیگر فراهم می شود. مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала