- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وخامت پیوندها بین سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین و غرب

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Службы безопасности Украины (СБУ) в Киеве
Здание Службы безопасности Украины (СБУ) в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2023
عضو شوید
یک دانشمند علوم سیاسی بریتانیایی گفت، که پیوندها بین سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین و غرب رو به وخامت است.
به گزارش اسپوتنیک، مارک گالئوتی، دانشمند علوم سیاسی بریتانیایی و نویسنده کتاب‌هایی درباره روسیه، در مقاله‌ای برای ساندی تایمز می‌گوید: روابط بین آژانس‌های اطلاعاتی اوکراین و غرب رو به وخامت است زیرا ایالات متحده و بریتانیا می‌ترسند به دلیل اقدامات کی‌یف مستقیماً وارد درگیری با روسیه شوند.
وی خاطرنشان می کند که غرب نگران عدم اصلاحات در سرویس امنیتی اوکراین و سازماندهی حملات تروریستی کیف علیه پرسنل نظامی و سیاستمداران در خاک روسیه است.
Российские бронеавтомобили в Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
امریکا: درباره فنآوری نظامی جدید روسیه که بزودی در اوکراین به کار گرفته می شود هیچ چیز نمی‌دانیم
در این مقاله آمده است: "به نظر می‌رسد مسکو هنوز بر این باور است که اوکراینی‌ها آنچه را که غرب به آنها می‌گوید انجام می‌دهند. ترس این است که مسکو حملات داخلی را به‌عنوان نیابت در نظر بگیرد و مستقیماً علیه غرب انتقام بگیرد".
کشورهای غربی نیز مبهم بودن برنامه های کیف را دوست ندارند. در محافل سیاسی غربی این احساس وجود دارد که کیف در برنامه های خود کاملاً شفاف نیست و همچنین تمایلی به پاسخگویی به نگرانی های متحدان خود ندارد.
گالئوتی می نویسد و اضافه می کند، که اوکراین هیچ دلیلی برای تغییر استراتژی خود نمی بیند.
روز چهارشنبه در لوهانسک، انفجار یک وسیله انفجاری در یک خودرو، میخائیل فیلیپوننکو رئیس پیشین مرکز همکاری ها و آشتی جمهوری خلق لوهانسک، معاون شورای مردمی جمهور خلق لوهانسگ را کشت. همانطور که یکی از شاهدان عینی به اسپوتنیک گفت، مردم سعی کردند به او کمک کنند، اما معاون بر اثر زخمهای وارده در دم جان باخت. به گفته کمیته تحقیقات روسیه، انفجار در زیر خودروی فیلیپوننکو رخ داده است و یک پرونده جنایی تحت سه ماده از جمله تروریسم باز شده است. اداره اطلاعات اصلی (GUR) وزارت دفاع اوکراین مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала