تهیه یک نقشه راه برای دهلیز شمال-جنوب از سوی قزاقستان، روسیه، ایران و ترکمنستان

© Sputnik / Photo host agency Ria Novosti /  مراجعه به بانک تصاویر Совместное фотографирование глав делегаций Совета глав правительств СНГ
Совместное фотографирование глав делегаций Совета глав правительств СНГ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2023
عضو شوید
قزاقستان به همراه روسیه، ایران و ترکمنستان نقشه راه گسترش دهلیز حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب (ITC) را تهیه کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، علیخان اسماعیلوف نخست وزیر قزاقستان در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو/ECO) در تاشکند گفت: "سازمام همکاری اقتصادی ظرفیت دهلیز حمل و نقل بین المللی را تا سال 2027 به 15 میلیون تن افزایش می دهد".
نخست وزیر افزود: "همزمان قزاقستان اقداماتی را برای بازگشایی پتانسیل دهلیز حمل و نقل شمال-جنوب انجام می دهد و برای توسعه این مسیر، نقشه راه مشترک با ایران، ترکمنستان و روسیه تهیه شده است".
سرویس مطبوعاتی اسماعیلوف گزارش داد: "نخست وزیر افزود که همزمان قزاقستان اقداماتی را برای بازگشایی پتانسیل دهلیز حمل و نقل شمال-جنوب انجام می دهد. برای توسعه این مسیر، نقشه راه مشترکی با ایران، ترکمنستان و روسیه تهیه شده است که اجرای آن تا سال 2027 ظرفیت دهلیز را از 10 به 15 میلیون تن افزایش می دهد".
Шавкат Мирзиёев провел переговоры с делегацией Исламской Республики Пакистан во главе с Премьер-министром Анваром уль-Хак Какаром. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2023
میرضیایف در نشست اکو: کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان باید افزایش یابد
به گفته رئیس دولت، راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران که کوتاه ترین مسیر بین کشورهای اکو در آسیای مرکزی و خاورمیانه است نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر اساس این گزارش، طی 9 ماه، تردد بار در این مسیر در مسیر ایران با 9 درصد افزایش از مرز 1.5 میلیون تن گذشت.
نخست وزیر تاکید کرد، که توصیه می شود "کار مشترک را هم برای رفع موانع اداری و هم برای تعمیق یکپارچگی سیستم های حمل و نقل و لجستیک تقویت کنیم".
یادآوری می کنیم، که در ماه جولای، سفیر روسیه در آستانه، الکسی بوروداکین گفت، که در چارچوب توسعه دهلیزهای شمال-جنوب، ما درباره ای جریان بار از روسیه به جنوب و در جهت مخالف صحبت می کنیم، نه به صورت دور برگردان از طریق. کانال سوئز قرار است مستقیماً از طریق منطقه خزر از طریق حمل و نقل ریلی، آبی و جاده ای و همچنین از طریق سازمان حمل و نقل بین وجهی راه اندازی شود. به گفته این دیپلمات، این پروژه نه تنها شامل روسیه، ایران، قزاقستان و ترکمنستان، بلکه کشورهای جنوب آسیا و در درجه اول هند و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала