- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امکان برگزار نشدن "نشست صلح" درباره ای اوکراین به دلیل درگیری های خاورمیانه

© iStock.com / Ruslan LytvynМонумент Независимости в Киеве, Украина
Монумент Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2023
عضو شوید
درگیری بین اسرائیل و حماس امیدهای اوکراین برای برگزاری نشست صلح را از بین برد.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از دیپلماتان غربی می نویسد: نشست سران برای حل و فصل مناقشه در اوکراین، که کی یف امیدوار بود تا قبل از پایان سال برگزار شود، احتمالا به دلیل رویدادهای خاورمیانه برگزار نخواهد شد.
این نشریه خاطرنشان می کند، که پس از نشست هایی در کپنهاگ، جده و مالت در سال روان، مقام های اوکراینی و اروپایی امیدوار بودند تا پیش از پایان سال روان نشستی دیگری را برگزار کنند.
رئیس جمهور پوتین  با سیاستمدار آلمانی -  گرهارد شرودر و نخست وزیر روسیه دمیتری مدودوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2023
ایالات متحده حضور اوکراین را در مذاکرات صلح با روسیه منع کرد
در این مطلب آمده است: "به گفته دیپلماتان، این امر اکنون بعید به نظر می‌رسد".
به گفته این نشریه، درگیری در خاورمیانه باعث اختلافات جدیدی بین ایالات متحده، سایر کشورهای غربی و کشورهای عربی و همچنین قدرت های نوظهور جهانی شد که "اوکراین امیدوار بود آنها را به سوی خود جذب کند.
رسانه ها پیش از این گزارش داده بودند، که اوکراین قصد دارد در اواخر سال روان "ساختار صلح" را برگزار کند و ناظران خاطرنشان کردند که مشارکت چین می تواند برای این تلاش ها حیاتی باشد.
یادآوری می کنیم، که مسکو پیش از این بارها اعلام کرده بود که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود، که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سوی مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سوی مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعداً گفت که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، اما با رعایت ضمانت‌های امنیتی فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала