روسیه از تماس های خود با اسرائیل و فلسطین برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه خبر داد

© AFP 2023 / Mohammed AbedЖурналисты снимают, как машины скорой помощи палестинского министерства здравоохранения пересекают переход Рафах на границе сектора Газа и Египта
Журналисты снимают, как машины скорой помощи палестинского министерства здравоохранения пересекают переход Рафах на границе сектора Газа и Египта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید، کشورش به تماس های خود با فلسطینی ها، اسرائیلی ها و مصری ها برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: روسیه به تماس های خود با فلسطینی ها، اسرائیلی ها و مصری ها برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه در حالی که همه چیز پیچیده است، ادامه خواهد داد.
پیشتر وزارت شرایط اضطراری روسیه گزارش داده بود که دو هواپیمای ویژه روسیه 60 تن محموله بشردوستانه از جمله مواد غذایی و محصولات صحی شخصی را به مردم نوار غزه تحویل داده اند.
پسکوف در پاسخ به سوالات خبرنگاران تاکید کرد که روسیه تنها کشوری نیست که تا این حد به فلسطین کمک می کند. به گفته وی، اکنون بسیاری از کشورها به فلسطین کمک می کنند.
وی افزود: متأسفانه اکنون می توان کمک ها را در حجم بسیار محدود و فقط از طریق خاک مصر، فقط از طریق ایست بازرسی رفح که در حالت بسیار محدود عمل می کند، ارسال کرد و متأسفانه اکنون نمی توان کمک هایی را در حجم مورد نیاز به آنجا رساند.
Израильские бомбардировки в секторе Газа на фоне продолжающихся боев между Израилем и палестинским движением ХАМАС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 32مین روز درگیری اسرائیل-فلسطین/10328 کشته فلسطینی + ویدیو و نگاره ها
پسکوف همچنین گفت روسیه به تماس‌های خود با طرف های فلسطینی‌، اسرائیلی و مصری‌ ادامه خواهد داد تا راهی برای ارسال چنین کمک‌هایی میسر شود.
پسکوف گفت، البته، طرف روسی به همه تماس‌های خود با فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و مصری‌ها ادامه خواهد داد تا بیشتر به دنبال فرصت برای اطمینان از جهت‌گیری چنین کمک‌هایی باشد.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала