Израильские бомбардировки в секторе Газа на фоне продолжающихся боев между Израилем и палестинским движением ХАМАС - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 32مین روز درگیری اسرائیل-فلسطین/10328 کشته فلسطینی + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
00:50 08.11.2023
خبرگزاری AXIOS با پیوند به مقام های هر دو کشور: بایدن از نتانیاهو خواست تا با توقف 3 روزه در نبرد برای حل مسئله آزادی زندانیان موافقت کند.
Президент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху - اسپوتنیک افغانستان
به گزارش پرتال اکسیوس به نقل از مقامات دو کشور، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواست تا با توقف سه روزه در نبرد برای پیشبرد آزادی زندانیان موافقت کند.
این پرتال گفت: "بایدن از نتانیاهو خواست تا با توقف سه روزه نبردها موافقت کند تا امکان پیشرفت در زمینه آزادی برخی از گروگان های حماس در غزه فراهم شود"
به گزارش اکسیوس، ایالات متحده، اسرائیل و قطر در حال بحث بر سر پیشنهادی هستند که بر اساس آن حماس 10 تا 15 زندانی را آزاد می کند و از درنگ برای تأیید هویت آنها استفاده می کند و لیستی از نام های افرادی را که جنبش در اختیار دارد تحویل می دهد.
مقامات خاطرنشان کردند، با این حال، نتانیاهو به بایدن گفت، که به حماس اعتماد ندارد.
نخست وزیر اسرائیل همچنین بر این باور است، که به دلیل توقف، اسرائیل ممکن است حمایت بین المللی از عملیات در نوار غزه را از دست بدهد. تل آویو همچنین نشان داد، که نتانیاهو این توقف سه روزه را آتش بس می داند.
00:30 08.11.2023
گردان های القسام: دوباره به سوی تل آویو راکت شلیک کردیم
شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین، گردان های القسام اعلام کرد، که شامگاه سه شنبه بار دیگر تل آویو را گلوله باران کرده است.
این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تیپ‌های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان، موشک‌هایی را به سوی تل آویو بزرگ پرتاب کردند".
00:28 08.11.2023
نخستین گروه از شهروندان اوکراینی توانستند نوار غزه را ترک کنند
شبکه تلویزیونی اوکراینی "Suspilne" ("عمومی") گزارش داد، که نخستین گروه از شهروندان اوکراینی توانستند نوار غزه را ترک کنند، که نظرات کارکنان سفارت اوکراین در مصر را دریافت کرد.
در پیامی در کانال تلگرامی مردمی آمده است: اولین گروه از شهروندان اوکراینی از نوار غزه آزاد شدند".
بر اساس گزارش ها، تا عصر روز 7 نوامبر، 20 نفر تخلیه شده اند. آنها با کارکنان سفارت در مرز با مصر ملاقات کردند.
پیش از این، یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در اسرائیل گفته بود، که اولین گروه، که در آن 101 شهروند اوکراینی، مجوز تخلیه از نوار غزه را دریافت کردند.
به گفته وی، قرار بود در 7 نوامبر، 266 نفر باقی مانده را خارج کنند. اما قرار است در 8 نوامبر بیرون شوند.
00:09 08.11.2023
00:06 08.11.2023
کاخ سفید درباره ای بمباران درمانگاه ها در غزه: اسرائیل باید تصمیمات سختی در هنگام مبارزه با حماس در شرایط شهری بگیرد.
23:58 07.11.2023
کاخ سفید: ایالات متحده هنوز در نظر نمی گیرد که اسرائیل با حمله به غزه، قوانین بین المللی را نقض می کند و به هر حمله جدید واکنشی نشان نخواهد داد.
23:57 07.11.2023
صدای هشدار حمله هوایی در مرکز اسرائیل
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، آژیرهای حمله هوایی در مرکز اسرائیل و تل آویو به صدا درآمد.
در آسمان تل آویو و حومه آن، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین فعال شد و انفجارهایی که مشخصه موشک های رهگیری بود شنیده شد. بر اساس سیستم هشدار موشکی Tzeva Adom اسرائیل، زنگ هشدار تقریباً در کل منطقه شهری تل آویو از جمله حومه و همچنین بر روی تعدادی از شهرها در بخش مرکزی این کشور فعال شد. در حال حاضر هیچ گزارشی از سقوط موشک یا تلفات احتمالی گزارش نشده است.
23:55 07.11.2023
نتانیاهو بار دیگر به حزب الله درباره ورود همه جانبه به درگیری هشدار داد
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بار دیگر به جنبش حزب الله لبنان نسبت به ورود همه جانبه به درگیری هشدار داد و خاطرنشان کرد، که این یک اشتباه مهلک برای این سازمان خواهد بود.
نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت: "اگر (جنبش) حزب الله تصمیم بگیرد وارد جنگ شود، اشتباه زندگی خود را مرتکب خواهد شد".
نتانیاهو با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف و جنگجویان حزب‌الله قبلاً در این تبادلات از بین برده و کشته شده‌اند، گفت: اسرائیل به هرگونه حمله لبنان پاسخ قاطع خواهد داد".
نخست وزیر تاکید کرد: "ما با واقعیتی که در آن حزب الله... به سادگی به شهروندان و شهرهای ما حمله می کند، موافق نخواهیم بود. ما با آتش بسیار قدرتمند پاسخ خواهیم داد".
اظهارات نخست وزیر در شرایطی بیان شد، که یورش های مستمر لبنان به خاک اسرائیل ادامه دارد. نیروهای حزب الله عمدتاً موشک های ضد تانک را به سوی اسرائیل شلیک می کنند که باعث ویرانی گسترده یا تلفات زیادی در بین مردم نمی شود.
به ازای هر حمله ای از لبنان، ارتش اسرائیل به مواضع حزب الله شلیک می کند. شهرک های اسرائیلی در امتداد مرز با لبنان در صورت تشدید اوضاع به فاصله ای امن تخلیه شده اند. هفته گذشته، حسن نصرالله، رهبر حزب الله گفت، که احتمال وقوع یک جنگ گسترده با اسرائیل واقعی است. دبیرکل این جنبش با اشاره به اینکه "همه سناریوها امکان پذیر است" برای هرگونه تغییر در جبهه لبنان با اسرائیل اعلام آمادگی کرد.
23:52 07.11.2023
کارمند پزشکان بدون مرز به همراه خانواده اش در یورش اسرائیل به غزه کشته شدند
این سازمان در حساب ایکس خود اعلام کرد، که یک کارگر پزشکان بدون مرز به همراه خانواده اش در حمله روز دوشنبه به اردوگاه آوارگان غزه کشته شدند.
در این بیانیه آمده است: "امروز در سوگ از دست دادن یکی از اعضای تیم خود در غزه به نام "محمد الاهل" که همراه با چند تن از اعضای خانواده اش در 6 نوامبر کشته شد، سوگواری می کنیم".
این سازمان گفت، که این کارمند بیش از دو سال به عنوان تکنسین آزمایشگاه کار می کرد و در خانه خود در کمپ آوارگان الشیط بود که منطقه بمباران شد و خانه اش فرو ریخت و بنا بر گزارش ها، ده ها نفر کشته شدند.
پزشکان بدون مرز گفت: "در سراسر غزه، افراد بی پناه همچنان اعضای خانواده، خانه و زندگی خود را از دست می دهند، در حالی که رهبران جهان در انجام اقدامات معنادار کوتاهی می کنند".
روز سه‌شنبه، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد، که 16 کارمند بهداشتی از 7 اکتوبر در غزه کشته شده‌اند.
23:34 07.11.2023
کاروانی از خودروهای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر غزه مورد تیراندازی قرار گرفت
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاروانی متشکل از پنج لاری کمک‌رسانی و دو خودروی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر غزه مورد تیراندازی قرار گرفت و سازمان را "بسیار نگران" کرد.
در این سند آمده است: "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ عمیقاً نگران است که کاروان بشردوستانه آن در شهر غزه روز سه‌شنبه مورد حمله قرار گرفت".
23:26 07.11.2023
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره رنج کودکان غزه صحبت کرد و این وضعیت را "شکست اخلاقی" خواند
میرجانا اسپولجاریک، رئیس این سازمان، در بیانیه‌ای گفت: در نوار غزه، پزشکان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در حال درمان نوزادان دچار به سوختگی‌های شدید هستند و رنج گسترده کودکان یک شکست اخلاقی است.
سخنان او در سند نقل شده است: "یکی از تکان دهنده ترین پیامدهای عذابی است که بچه ها باید تحمل کنند. بچه ها از خانواده هایشان جدا شدند و گروگان گرفته شدند. در غزه، زخمیان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کودکانی را که پوستشان در اثر سوختگی‌های شدید زغال‌شده است، درمان می‌کنند. بچه ها چه چیز دیگری را باید تحمل کنند؟ تصاویر کودکان رنج کشیده، کشته و زخمی شده همه ما را آزار خواهد داد. این یک شکست اخلاقی است".
اسپولیاریک افزود، که بمباران گسترده زیرساخت های غیرنظامی را در سراسر غزه از بین می برد و "بذر سختی را برای نسل های آینده می کارد."
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اشاره کرد: "مردم غزه تحت محاصره نظامی از غذا، آب و دارو محروم هستند. کمک های اندکی دریافت شده است و جوامع را بدون نیازهای اولیه برای زنده ماندن باقی می گذارد. دسترسی ایمن و پایدار بشردوستانه به غزه ضروری است".
به گفته سازمان ملل، زنان غزه مجبور به زایمان در خیابان در میان ویرانه‌ها، در درمانگاه های شلوغ یا مراکز پناهندگان در شرایط بهداشتی بسیار بد هستند.
هفته گذشته، جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت، که نزدیک به 940 کودک در غزه ناپدید شده اند که احتمالاً زیر آوار مانده اند و نزدیک به 3450 کودک در سه هفته کشته شده اند. او همچنین گفت، که غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است.
23:19 07.11.2023
پنتاگون: ایالات متحده آسیب قابل توجهی از افزایش یورش ها به نیروهای خود در خاورمیانه نمی بیند
23:18 07.11.2023
حماس مدعی است که 15 قطعه تجهیزات نظامی اسرائیل را در 24 ساعت در غزه نابود کرده است
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، اعلام کرد، که طی 24 ساعت گذشته 15 قطعه از تجهیزات نظامی اسرائیل را در نوار غزه نابود کرده است.
در بیانیه ای از سوی نماینده رسمی شاخه نظامی حماس آمده است: "رزمندگان القسام در جریان 24 ساعت گذشته توانستند 15 خودروی نظامی را در حومه اردوگاه الشطی و بیت حانون به طور کامل یا جزئی نابود کنند و با ده ها گلوله خمپاره نیز نیروهای متجاوز را نابود کنند".
23:09 07.11.2023
نتانیاهو: اسرائیل آتش را متوقف نخواهد کرد، بدون بازگرداندن گروگان ها اجازه ورود سوخت به بخش غزه را نخواهد داد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت، که بدون آزادی گروگان‌ها، اسرائیل آتش را متوقف نخواهد کرد، به کارگران نوار غزه اجازه ورود نخواهد داد و اجازه نخواهد داد سوخت وارد غزه شود.
نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "تاکید می‌کنم که هیچ واردات سوخت، مجوز ورود کارگران (از نوار غزه) وجود نخواهد داشت و هیچ آتش‌بسی بدون آزادی گروگان‌ها وجود نخواهد داشت.
23:07 07.11.2023
آنروا: یک مکتب سازمان ملل در روز دوشنبه به طور مستقیم در غزه مورد یورش قرار گرفت و تلفاتی بر جای گذاشت
این سازمان در گزارشی اعلام کرد، یک مکتب آژانس کمک رسانی و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به طور مستقیم روز دوشنبه در شمال نوار غزه مورد هدف قرار گرفت و یک پناهجو کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.
در این مدرک آمده است: "یک مکتب آنروا در شمال غزه به طور مستقیم مورد یورش قرار گرفت که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 9 نفر در میان آوارگان داخلی (آوارگان داخلی) پناه گرفته در مکتب شد".
این سازمان می افزاید، که تا شامگاه 6 نوامبر، 89 پرسنل سازمان ملل از 7 اکتوبر در نوار غزه کشته شده اند. برپایه ای آمارهای پیشین 88 نفر جان باختند.
23:04 07.11.2023
وزیر دفاع اسرائیل: نیروهای دفاعی اسرائیل در قلب شهر غزه در حال نبرد هستند
وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه گفت، که نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) با هماهنگی کامل با نیروی هوایی و نیروی دریایی در "قلب" شهر غزه می‌جنگند و امکان توقف‌های بشردوستانه بدون آزادی گروگان‌ها را رد می‌کند.
گالانت در بیانیه ای تلویزیونی گفت: "نیروهای ارتش اسرائیل در قلب شهر غزه هستند. آنها از شمال و جنوب نزدیک شده و با هماهنگی کامل با نیروی هوایی و نیروی دریایی حمله کردند".
وزیر دفاع نوار غزه را "بزرگترین پایگاه تروریستی ساخته شده توسط بشر" خواند و احتمال توقف بشردوستانه تا زمان آزادی بیش از 240 گروگان فلسطینی را رد کرد.
گالانت خاطرنشان کرد، که فشار بین المللی بر اسرائیل افزایش خواهد یافت، اما تاکید کرد، که عملیات نظامی تا پیروزی کامل بر حماس ادامه خواهد داشت.
23:01 07.11.2023
سازمان جهانی بهداشت: پنج درمانگاه از آن میان یک درمانگاه کودکان در غزه آسیب دیدند
دفتر فلسطین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد، که پنج درمانگاه از آن میان یک درمانگاه کودکان و یک درمانگاه روانی یکشنبه گذشته در نوار غزه آسیب دیدند.
این دفتر در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "سازمان جهانی بهداشت پنج یورش به پنج درمانگاه را در یک روز در شهر غزه در روز 5 نوامبر مستند کرد که حداقل هشت نفر را کشته و 174 نفر را زخمی کرد".
این سازمان تصریح می کند که همه ای درمانگاه های ذکر شده از آن میان درمانگاه کودکان رانتیسی (بخش انکولوژی آنجا نیز آسیب دیده است) و تنها درمانگاه روانپزشکی شهر آسیب دیده اند.
پیش از این، سرتیپ دانیل هاگاری، سخنگوی نیروی دفاعی اسرائیل گفته بود که اعضای حماس در بزرگترین درمانگاه نوار غزه پنهان شده اند، اما این مانع از رسیدن ارتش اسرائیل به آنها نمی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش اسرائیل به درمانگاه یورش خواهد برد یا خیر، گفت: ارتش "به هر جایی که تروریست ها باشد، به هر زیرساختی" خواهد رفت.
کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه گفت، که این سازمان نمی‌تواند آنچه را که در زیر درمانگاه ها در نوار غزه وجود دارد تأیید کند، اما ساختمان‌ها مملو از بیماران و افرادی است که نیاز به مراقبت دارند.
21:43 07.11.2023
شورای برنامه ریزی ملی اسرائیل طرح ساخت شهرک در نزدیکی غزه را تصویب کرد
به گزارش هاآرتص، شورای ملی برنامه ریزی و ساختمان اسرائیل طرحی را برای ایجاد یک شهرک جدید به نام هانون در نزدیکی غزه تصویب کرد.
این روزنامه می نویسد: "شورای برنامه ریزی و ساختمان ملی اسرائیل طرحی را برای ایجاد یک شهرک جدید به نام هانون در نزدیکی نیتویت در منطقه مرزی غزه تصویب کرده است".
در اوایل ماه فیبروری، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، ایجاد یک شهرک جدید در صحرای نقب در نزدیکی نوار غزه را تصویب کرد. به گفته دولت، انتظار می رود این جامعه که هانون نام دارد، خانه بیش از 500 خانواده اسرائیلی باشد.
21:12 07.11.2023
گروه های شیعه عراقی مسئولیت راکت باران پایگاه امریکایی در سوریه را بر عهده گرفتند
مقاومت اسلامی عراق متشکل از گروه های مسلح شیعه مسئولیت گلوله باران یک پایگاه امریکایی در میدان گازی کونیکو در ولایت دیرالزور در شرق سوریه را بر عهده گرفت.
پیش از این یک منبع به اسپوتنیک گفته بود، که پایگاه امریکایی در میدان کونیکو مورد شلیک موشک قرار گرفت و صدای سه انفجار شنیده شد.
در بیانیه این تشکیلات آمده است: "رزمندگان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران امریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال دیرالزور را مورد حمله موشکی قرار دادند".
20:54 07.11.2023
منبع اسپوتنیک در دولت عباس، رئیس‌جمهور فلسطین گزارش‌های رسانه‌ها درباره تیراندازی به خودروی وی را رد کرد.
منبعی در مدیریت رئیس جمهور فلسطین پس از گزارش هایی درباره ای تیراندازی ادعایی به کاروان رئیس جمهور فلسطین گفت: عباس رئیس فلسطین کاملاً سالم است و در دفترش در راملا کار می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала