تاکید لاوروف بر تشکیل کشور مستقل فلسطین در گفت وگو با وزیر مدنی فلسطین

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы "3+3" для Южного Кавказа в Тегеране
Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы 3+3 для Южного Кавказа в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با وزیر امور مدنی فلسطین بر لزوم آتش بس و بیرون شدن روس ها از غزه تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تیلیفونی با حسین شیخ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم آتش بس و بیرون کردن روس ها از نوار غزه تاکید کرد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای درباره گفت وگوی تیلیفونی لاوروف با وزیر فلسطین در روز سه شنبه اعلام کرد: "در این گفتگو، توجه اصلی به توسعه اوضاع در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل به ویژه درگیری مسلحانه گسترده در نوار غزه بود. سرگئی لاوروف بر لزوم آتش‌بس زودهنگام برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان، گسترش حجم کمک‌های بشردوستانه وارد شده به این بخش و بیرون کردن بیدرنگ شهروندان روسی از محاصره تاکید کرد".
Израильские бомбардировки в секторе Газа на фоне продолжающихся боев между Израилем и палестинским движением ХАМАС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 32مین روز درگیری اسرائیل-فلسطین/10328 کشته فلسطینی + ویدیو و نگاره ها
افزون بر این، لاوروف موضع خود را در پشتبانی از راه حل عادلانه برای مشکل فلسطین بر اساس چارچوب حقوقی بین المللی، که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را در نظر می گیرد، تأیید کرد.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگجویان این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقام های محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از آن میان 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی به هدف های از آن میان غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
شمار قربانیان نوار غزه از 10 هزار نفر گذشت و بیش از 24.8 هزار نفر زخمی شدند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، نزدیک به 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که نزدیک به 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала