12 هزار مهاجر به شکل داوطلبانه خاک پاکستان را ترک کردند

© AFP 2023 / Wakil KohsarАфганские беженцы прибывают на грузовиках из Пакистана на афгано-пакистанскую границу Торхам в провинции Нангархар
Афганские беженцы прибывают на грузовиках из Пакистана на афгано-пакистанскую границу Торхам в провинции Нангархар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گزارش میدهد که در 24 ساعت گذشته بیش از 12 هزار پناهجوی افغان در انتظار اخراج مهاجران غیرقانونی از پاکستان به کشور خود بازگشته اند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گزارش میدهد که در 24 ساعت گذشته بیش از 12 هزار پناهجوی افغان در انتظار اخراج مهاجران غیرقانونی از جمهوری اسلامی از پاکستان به کشور خود بازگشته اند.
در 31 اکتوبر، مهلت تعیین شده توسط مقامات پاکستانی برای خروج داوطلبانه از کشور همه مهاجران خارجی که مدارکی برای اقامت در خاک پاکستان ندارند به پایان رسید. از اول نوامبر، اخراج این گونه افراد، عمدتاً پناهجویان از افغانستان، آغاز خواهد شد.
OHCHR تخمین می زند که 2.18 میلیون پناهنده افغان در پاکستان وجود دارد که بین سال های 2006 تا 2017 نزد مقامات ثبت نام کرده اند. پس از اینکه طالبان* در سال 2021 قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، بین 600 هزار تا 800 هزار افغان وارد پاکستان شدند. برخی از آنها ویزای پاکستان داشتند که اکنون منقضی شده است.
Афганские беженцы прибывают на автовокзал Карачи в провинции Синд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
زوایای تاریک اخراج مهاجران افغان از پاکستان + تصاویر
پیش از این، OHCHR توصیه کرده بود که مقامات پاکستانی با در نظر گرفتن این واقعیت که در صورت بازگشت به افغانستان ممکن است با دستگیری و شکنجه روبرو شوند، اصلاحات قابل توجهی در طرح اخراج مهاجران غیرقانونی از جمهوری اسلامی انجام دهند.
وزارت امور خارجه ایالات متحده از مقامات پاکستانی درخواست کرد تا 25 هزار پناهجو را که پیش از به قدرت رسیدن طالبان در کابل در افغانستان به دلیل همکاری با ارتش آمریکایی تهدید به انتقام می‌شوند، اخراج نکنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала