عاجل: غرب با حزب الله تماس گرفت

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatرژیم ایران فقط تهدید میکند
رژیم ایران فقط تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
عضو شوید
WP: غرب با حزب الله تماس برقرار کرده است و از تشدید تنش خودداری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از یک مقام غربی گزارش می دهد که غرب با مقامات لبنانی و همچنین با نمایندگان جنبش حزب الله لبنان تماس برقرار کرده و از آنها می خواهد که از تشدید درگیری ها در خاورمیانه خودداری کنند.
گفته شده است: غرب از لبنان و حزب الله می خواهد که از هرگونه تشدید تنش از سرحدات خودداری کنند و به طور عموم لبنان از درگیری در غزه دور بماند." همکار این نشریه خاطرنشان کرد که لبنان نمی‌تواند در پس زمینه فروپاشی دولت و شرایط سخت اقتصادی از پس یک درگیری جدید برآید".
یکی دیگر از مقامات لبنانی گفت که مقامات لبنانی نیز از حزب الله می خواهند که در درگیری ها دخالت نکند. این نشریه به نقل از یک منبع بلندپایه لبنانی گفت: ما به عنوان یک دولت به حزب الله می گوییم که نمی توانیم در برابر جنگ مقاومت کنیم. بنا بر گزارش ها، نمایندگان جنبش پاسخ می دهند: "ما شما را درک می کنیم، اما همچنین نمی توانیم اجازه دهیم حماس سقوط کند". به گفته این منبع، "همه کشورهای غربی" با مقامات لبنانی "سفیران می فرستند"، "می گویند که حزب الله وارد جنگ نشود" صحبت می کنند.
عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
هشدار حزب الله به امریکا
همانطور که این منبع لبنانی خاطرنشان کرد، پاسخ لبنان به کشورهای غربی این است که ایالات متحده باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا تهاجم زمینی بزرگی به نوار غزه انجام ندهد، زیرا این امر می تواند منجر به افزایش درگیری بین اسرائیل و حزب الله شود.
بیش از یک هفته است که جنگ حزب الله و نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در سرحدی لبنان و اسرائیل ادامه دارد. این وضعیت پس از اعلام عملیات نظامی اسرائیل علیه جنبش حماس در نوار غزه به شدت تشدید شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала