تلاش وزارت خارجه روسیه برای کاهش درگیری در خاورمیانه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که مسکو هر اقدام لازم را برای تنش زدائی از درگیریهای خاورمیانه صورت می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه در پخش شبکه "روسیه 1" تاکید کرد که مسکو هر اقدام لازمی را انجام می دهد، در سازمان ملل متحد فعالیت سیاسی انجام می دهد، تا برای تنش زدائی از مناقشه فلسطین و اسرائیل لابی گری کند.
زاخارووا اظهار کرد: "ما هر اقدام ضروری را در این حوزه ها انجام می دهیم: در مجموع فعالیت سیاسی در عرصه های بین المللی، در سازمان ملل متحد برای اینکه برای مهمترین مسئله لابی گری کنیم که آن آتش بس، توقف خشونت می باشد که بشکل عمده "کاهش تنش" نامیده می شود. ما هر کاری را انجام دادیم تا این امر کیفیت لازم را برای اجرا بدست آورد و به همین دلیل پیش نویس قطعنامه ای را طراحی کردیم و به همراه شرکا خود آنرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح نمودیم".
وی خاطرنشان کرد که غرب و در وهله اول واشنگتن پیش نویس روسیه را به این دلیل که در آنجا درخواست های برای توقف خشونت و صلح بود، مسدود کردند.
Мужчина идет с матрасами среди разрушений в лагере беженцев Джабалия в секторе Газа, 11 октября 2023 года, после ночных израильских авиаударов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2023
شفاخانه قدس با 12 هزار پناهنده مورد حمله اسرائیل قرار گرفت
اسرائیل در 7 اکتوبر مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، نیروهای این سازمان وارد مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، قوای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را متوقف کرد .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала