ورود اسکادران اف-16 نیروی هوایی امریکا به منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل

CC0 / Pixabay / Истребители F16 ВВС США
Истребители F16 ВВС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد: یک اسکادران از جنگنده‌های اف-16 نیروی هوایی امریکا برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه وارد منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی امریکا در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، بیان داشت: "یک اسکادران فرستاده شده از جت های جنگنده اف-16 برای نیروبخشی حضور ایالات متحده برای جلوگیری از تجاوز بیشتر وارد منطقه فرماندهی مرکزی شد".
منطقه فرماندهی مرکزی ایالات متحده شامل 21 کشور در خاورمیانه، شمال شرق افریقا، آسیای مرکزی و جنوبی از جمله اسرائیل، عراق، ایران، لبنان، سوریه و دیگر کشورها است.
Раненые в больнице аль-Шифа после удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
امریکا به اسرائیل برای نسل کشی فلسطینیان کارت سفید می دهد
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از آن، جنگجویان سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
شمار قربانیان نوار غزه از مرز 5 هزار نفر گذشت و بیش از 15 هزار نفر زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، نزدیک به 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد، که نزدیک به 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد. وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ساختار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب ساختار 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала