پاریس روسیه را متهم به عامل "روان پریشی" شهروندان فرانسوی کرد

© AFP 2023 / MIGUEL MEDINAThis photograph taken on October 3, 2023 shows a product used to eradicate bedbugs at the Hygiene Premium, pest control shop in Paris. The French government said on September 29, 2023 that it was launching a concerted effort to fight bedbugs that have appeared in numbers in public transport, cinemas and hospitals. The blood-sucking insects have been spotted in the Paris metro, high-speed trains and at Paris's Charles-de-Gaulle Airport, with disgusted travellers posting videos on social media.
This photograph taken on October 3, 2023 shows a product used to eradicate bedbugs at the Hygiene Premium, pest control shop in Paris. The French government said on September 29, 2023 that it was launching a concerted effort to fight bedbugs that have appeared in numbers in public transport, cinemas and hospitals. The blood-sucking insects have been spotted in the Paris metro, high-speed trains and at Paris's Charles-de-Gaulle Airport, with disgusted travellers posting videos on social media. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2023
عضو شوید
رسانۀ فرانسوی: روسیه به "روان پریشی" شهروندان فرانسوی بدلیل حمله خسک ها به متهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، بدون ارائه مدرک، رسانه‌های روسی را متهم به مشارکت در "روان‌پریشی" شهروندان فرانسوی به دلیل تهاجم خسک‌ها کردند، اما به نقش سایر رسانه‌های جهانی که فرانسه را کشوری آلوده معرفی می‌کنند، اشاره نکردند. رسانه ها می نویسند و اضافه می کنند که خود فدراسیون روسیه "با این وجود" مقصر هجوم حشرات نیست و اذعان می کند که مشکل بیش از 20 سال بدین سو است.
به گزارش ایستگاه رادیویی RMC، "سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه با جدیت به این فرضیه نگاه می‌کنند که روسیه ممکن است در نگرانی فرانسوی‌ها درباره خسک‌ها نقش داشته باشد".
پیش از این، کرملین بارها توجه خود را به این واقعیت جلب کرده بود که غرب روسیه را مقصر همه چیز می داند؛ این یک روند کلی است.
مقامات فرانسوی حتی در بحبوحه تعداد فزاینده گزارش‌ها از آفات در وسایل نقلیه عمومی، سینماها و هتل‌ها، جلسه‌ای بین‌وزارتی برگزار کردند که به قول رسانه‌ها باعث "روان‌پریشی" در میان فرانسوی‌ها شد. به گفته سرویس‌های اطلاعاتی، مقصر کسی نیست جز گزارش‌های ادعایی رسانه‌های روسی که "موضوع را دامن می زند".
Эйфелева башня в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
یورش خسک ها و شپش ها به فرانسه
به گفته این رادیو، تعدادی از نشریات غیر قابل اعتماد و بر اساس مطالب تحریف شده یا ناموجود رسانه های فرانسوی بوده اند. به عنوان مثال، رادیو گزارش داد، به دلیل تحریم روسیه و ممنوعیت واردات از فدراسیون روسیه، فرانسه مواد شیمیایی لازم برای مسموم کردن حشرات را در اختیار نداشت. این ایستگاه رادیویی گزارش می دهد که نشریات دیگر گزارش داده اند که هجوم تعداد زیادی مهاجر از اوکراین به ورود حشرات به اروپا کمک کرده است و ادعا می کند که رسانه های روسی همه این داده ها را از یک مقاله فرانسوی که گفته می شود وجود ندارد گرفته اند.
با این حال، این ایستگاه رادیویی خاطرنشان می کند که روسیه "با این وجود" در حمله خسک ها به فرانسه مقصر نیست. نویسندگان می نویسند: "در حقیقت، کشور ما بیش از 20 سال است که شاهد افزایش منظم تعداد این آفات بوده است."
همچنین خاطرنشان می‌شود که گزارش‌های مربوط به هجوم خسک‌ها که با انتشارات کاربران در شبکه‌های اجتماعی که از خزیدن در مترو و سینما فیلم می‌گرفتند، آغاز شد، موجی از انتشارات را عمدتاً در مطبوعات فرانسه و سپس در تمام رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کرد.
اتحادیه متخصصان کنترل آفات گزارش داد که به درخواست‌های بی‌بی‌سی، نیویورک تایمز و رسانه‌های اروپا پاسخ دادند. رسانه‌های سراسر جهان فرانسه را به عنوان یک کشور آلوده معرفی کردند. مراکش و الجزایر حتی خواستار ضدعفونی کردن کشتی‌هایی شدند که از فرانسه می‌رسند. رسانه ها خاطرنشان کردند.
با این حال، اطلاعات فرانسوی نقش آنها را در حفظ هیستری نشان نمی دهد، که به افزایش شدید تماس ها با نابودگران کمک می کند. این فرصت خوبی برای بی‌ثبات کردن فرانسه، متحد اوکراین و کشور میزبان بازی‌های المپیک بود. آنها ما را به این فکر انداختند که اگر پناهندگان اوکراینی را نپذیریم بهتر است. به این می‌گویند جنگ روانی و ترک نمی‌کنیم. ستاد کل فرانسه بی تفاوت است.
طی چند ماه گذشته، هجوم گسترده خسک و شپش در فرانسه وجود داشته است. حشرات نه تنها در خانه های ساکنان عادی، بلکه در بیمارستان ها، سینماها و کتابخانه ها و در وسایل نقلیه عمومی نیز یافت می شوند. طبق گزارش آژانس ملی ایمنی مواد غذایی، محیط زیست و سلامت در محل کار (Anses)، خسک ها در فرانسه از هر ده خانوار یک نفر در چند سال گذشته نفوذ کرده اند. بین سال‌های 2017 تا 2022، فرانسوی‌ها سالانه 230 میلیون یورو برای خلاص شدن از شر انگل‌ها هزینه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала