واکنش روسیه به تهدید لتوانیا مبنی بر بستن دریای بالتیک به روی کشتی های روسیه

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Разведенные мосты на Неве перед началом Главного военно-морского парада в честь Дня ВМФ РФ в Санкт-Петербурге
Разведенные мосты на Неве перед началом Главного военно-морского парада в честь Дня ВМФ РФ в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
عضو شوید
معاون دومای دولتی سن پترزبورگ می‌گویدْ لتوانیا فقط روی کاغذ می تواند بالتیک را به روی کشتی های روسی ببندد.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ نیلوف، معاون دومای دولتی سن پترزبورگ در گفتگو با خبرنگار ریانووستی خاطرنشان کرد که لتوانیا می تواند دریای بالتیک را به روی کشتی های روسی ببندد، اما فقط به زبان یا بر روی کاغذ.
رئیس جمهور لتوانیا روز جمعه، 20 اکتبر، گفت که اگر تحقیقات نشان دهد که روسیه در آسیب به خط لوله گاز "بالتیک کانکتور" نقش دارد، دریای بالتیک به روی همه کشتی های روسیه بسته خواهد شد.
نیلوف خاطرنشان کرد: آنها فقط با حرف یا روی کاغذ ممکن است بتوانند آن را ممنوع کنند. مشکل آنها این است که برای اجرای این ایده دیوانه وار همچنان باید به روسیه اعلام جنگ کنند. بنابراین جالب است که ببینید چگونه یک گوساله لتوانیایی یک خرس روسی را می خورد.
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон выступает на пресс-конференции на Даунинг-стрит в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
نگرانی مقامات بریتانیا از کاهش کمک به اوکراین
خط لوله گاز "بالتیک کانکتور" بین استونی و فنلاند به دلیل نشت احتمالی از کار افتاده است. در عصر روز 8 اکتبر فشار گاز در لوله زیر آب کاهش یافت و مدیران سیستم استونی و فنلاند گاز را قطع کردند. مرزبانان فنلاند محل نشت خط لوله گاز را پیدا کردند. پولیس جنایی مرکزی معتقد است که خسارت وارده به احتمال زیاد عمدی بوده است. محل نشت در آب های سرزمینی فنلاند است.
"بالتیک کانکتور" یک خط لوله گاز است که بین شهر اینکو در فنلاند و پالدیسکی استونیا در دسمبر 2019 ساخته شده است. حدود 80 کیلومتراز این خط لوله در کف دریای بالتیک ساخته شده است و قسمتی از آن در سطح زمین ساخته شده است که 55 کیلومترآن از استونیا و 21 کیلومتر از فنلاند عبور می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала