نگرانی مقامات بریتانیا از کاهش کمک به اوکراین

© AP Photo / Leon NealПремьер-министр Великобритании Борис Джонсон выступает на пресс-конференции на Даунинг-стрит в Лондоне
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон выступает на пресс-конференции на Даунинг-стрит в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
عضو شوید
نخست وزیر سابق می‌گوید، کاهش حمایت از اوکراین به خاطر اسرائیل یک اشتباه غم انگیز خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا معتقد است که کاهش احتمالی حمایت نظامی امریکا از اوکراین در شرایط تشدید درگیری ها در خاورمیانه یک "اشتباه غم انگیز" خواهد بود.
او در مقاله‌ای برای روزنامه تلگراف نوشت: "برخی در کاخ کنگره واشینگتن می‌گویند که اگر ما می‌خواهیم برای کمک به اسرائیل در برابر دشمنان متعدد این کشور کمک بیشتری انجام دهیم، پس باید در حمایت خود از اوکراین تجدید نظر کنیم یا حمایت خود را کاهش دهیم. این یک اشتباه غم‌انگیز خواهد بود."
به گفته نخست وزیر سابق، تشدید تنش در اسرائیل "در اصل همان مبارزه ای است که در ده سال گذشته در اوکراین انجام شده است." جانسون اوکراین و اسرائیل را "دو جبهه در مبارزه جدید برای آزادی" خواند، جایی که به نظر او، نبردی برای ارزش‌های مشترک علیه "سران مختلف یک هیدرا" در جریان است. در همین راستا، رئیس سابق دولت بریتانیا از ایالات متحده خواست که به حمایت از هر دو کشور ادامه دهد، زیرا هم اوکراین و هم اسرائیل "لایق حمایت غرب هستند".
بزرگترین دریافت کنندگان کمک های ایالات متحده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2023
چندرسانه ای
بزرگترین دریافت کنندگان کمک های ایالات متحده + داده نمایی
پیش از این، جاش هاولی، سناتور امریکایی از ایالت میسوری گفته بود که هر گونه بودجه در نظر گرفته شده برای اوکراین باید فوراً به سمت کمک به اسرائیل هدایت شود. کاخ سفید اعلام کرد که با وجود تشدید درگیری مسلحانه بین فلسطین و اسرائیل و همچنین نیاز به کمک به تل آویو، ایالات متحده قصد دارد به حمایت از اوکراین ادامه دهد.
شبکه تلویزیونی امریکایی "ان‌بی‌سی" گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد یک درخواست واحد برای کمک مالی اضافی برای کمک به اسرائیل و اوکراین به کنگره ارائه کند تا کنگره هر دو طرح را تأیید کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала