حرکت کشتی های نیروی دریایی بریتانیا برای پشتیبانی از اسرائیل به سوی شرق مدیترانه

© Photo / United States government work/Eric CofferКорабли США и Великобритании во время учения в Персидском заливе
Корабли США и Великобритании во время учения в Персидском заливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
عضو شوید
کشتی های نیروی دریایی سلطنتی برای پشتیبانی از اسرائیل به سوی شرق مدیترانه حرکت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد، که کشتی‌های نیروی دریایی سلطنتی به عنوان بخشی از استقرار نیروهای نظامی بریتانیا برای پشتیبانی از اسرائیل، به سوی شرق مدیترانه حرکت کرده‌اند.
Палестинцы идут через обломки зданий, разрушенных в результате израильских авиаударов в городе Газа, 10 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
بیش از 500 نفر در یورش اسرائیل به درمانگاهی در غزه جان باختند
پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، انتقال نیروهای نظامی این کشور به شرق مدیترانه برای پشتیبانی از اسرائیل را تایید کرده بود.
این اداره در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "گروه ضربت نیروی دریایی سلطنتی، از جمله آرگوس و خلیج لایم، جبل الطارق را به مقصد مدیترانه شرقی ترک کرده است تا ثبات منطقه ای را تقویت کند و قابلیت های احتمالی را در هفته های آینده فراهم کند".
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. افزون بر این، پس از یورش های موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از یورش، ارتش اسرائیل کنترل همه شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала