بیش از 500 نفر در یورش اسرائیل به درمانگاهی در غزه جان باختند

© AP Photo / Hassan EslaiahПалестинцы идут через обломки зданий, разрушенных в результате израильских авиаударов в городе Газа, 10 октября 2023 года
Палестинцы идут через обломки зданий, разрушенных в результате израильских авиаударов в городе Газа, 10 октября 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد، که در جریان بمباران درمانگاه المعمدانی از سوی جنگنده‌های اسرائیل بیش از 500 نفر جان باختند.
به گزارش اسپوتنیک، الجزیره به نقل از نماینده وزارت بهداشت غزه گزارش داد، که بیش از 500 نفر در یورش رژیم صهیونیستی به درمانگاهی در نوار غزه کشته شدند.
یکی از نمایندگان وزارت بهداشت غزه به این شبکه تلویزیونی گفت: "بیش از 500 قربانی در گلوله باران درمانگاهی الاهلی المعادنی".
Взрыв во время израильской бомбардировки на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
لحظه به لحظه؛ آخرین تحولات از یازدهمین روز جنگ اسرائیل ـ فلسطین + ویدیو و عکس
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین هم خبر داد، که در جریان بمباران درمانگاه المعمدانی از سوی جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 500 نفر جان باختند.
به گزارش خبرگزاری شهاب، القدره تأکید کرد، که این اقدام، کشتار دسته جمعی است که در پی این یورش به درمانگاهی صورت گرفته است.
برخی از منابع خبری تعداد شهدا را بالغ بر 600 نفر اعلام کردند. وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش آخرین آمار شهدا را بالغ بر سه هزار نفر و افراد زخمی را بالغ بر 12 هزار نفر عنوان کرده بود.
جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این یورش ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. افزون بر این، پس از یورش های موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از یورش، ارتش اسرائیل کنترل همه شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала