پوتین: امریکا متحدان خود را مجبور به بدتر شدن پیوندها با روسیه و چین می کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию
 Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: ایالات متحده امریکا، متحدان خود را مجبور به بدتر شدن پیوندها با روسیه و چین می کند، اما اروپا نمی خواهد پیوندهایش را با چین ضعیف کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ایالات متحده متحدان خود را مجبور می کند پیوندهای شان را با روسیه و چین بدتر کنند، اما اروپا نمی خواهد پیوندهایش را با چین خراب کند، در حالی که فدراسیون روسیه تلاش نمی کند با چین در یک اتحاد نظامی-سیاسی متحد شود.
پوتین در مصاحبه با برنامه مسکو کرملین که در کانال تلگرامی روزنامه نگار پاول زاروبین منتشر شده گفت: "بارها گفته‌ایم: ما در یک نوع اتحاد نظامی-سیاسی متحد نمی‌شویم، بلکه این امریکایی‌ها هستند که این کار را می‌کنند. افزون بر این، آنها متحدان خود را نیز مجبور به بدتر کردن پیوندها با روسیه و چین می کنند".
Президент РФ Владимир Путин, председатель КНР Си Цзиньпин и президент США Джо Байден. Коллаж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
پوتین درباره ای آماده شدن امریکا برای رویارویی با روسیه و چین: این سخنان مزخرف است
همانطور که پوتین یادآوری کرد، در نشست پیشین ناتو آنها گفتند، که اتحاد آتلانتیک شمالی از پیش "بعد آسیایی" پیدا کرده است.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: "یعنی خودشان با جمهوری خلق چین وارد کشمکش شدند. افزون بر این، چین با آنها درگیر نشد، این امریکایی ها هستند که با آنها می جنگند... آنها با رفتن به این راه، اروپایی ها را به آنجا می کشانند. اروپایی ها نمی خواهند با چین نزاع کنند. حجم تجارت اروپا با چین به طور مداوم در حال افزایش است. به هر حال، با سرعتی سریعتر از گردش مالی روسیه با چین در حال رشد است. اروپایی ها با سرعت زیادی در حال رشد هستند. آنها نمی خواهند پیوندهای شان را با چین خراب کنند. آمریکایی ها آنها را به آنجا می رانند".
وی افزود: غرب نیز در حال ایجاد بلوک های نظامی-سیاسی جدید در منطقه است.
پوتین تاکید کرد: "افزون بر اینکه ناتو به آنجا کشیده می شود، آنها چیزی شبیه به اکواس را نیز در آنجا ایجاد می کنند. استرالیا، بریتانیا، همان ایالات متحده امریکا. آنها تلاش می کنند کشورها و مناطق دیگر را به آنجا بکشانند. آنها این کار را انجام می دهند. ما نمی کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала