پوتین درباره ای آماده شدن امریکا برای رویارویی با روسیه و چین: این سخنان مزخرف است

© Sputnik / Grigory Sysoev/AP/Selim Chtayt/Pool/AFP/Saul LoebПрезидент РФ Владимир Путин, председатель КНР Си Цзиньпин и президент США Джо Байден. Коллаж
Президент РФ Владимир Путин, председатель КНР Си Цзиньпин и президент США Джо Байден. Коллаж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه درباره ای سفارش های کنگره امریکا برای آماده شدن برای جنگ همزمان با روسیه و چین گفت: فکر نمی‌کنم که اینها افکار سالمی باشند - این سخنان مزخرف است، آنها یکدیگر را می‌ترسانند. اگر این جنگ به میان بیاید این یک عملیات نظامی نخواهد بود و این جنگ میان قدرت های هسته ای است و داستانی کاملا دیگری خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید: سفارش های کنگره امریکا برای آماده شدن برای جنگ همزمان با فدراسیون روسیه و چین که آنها نیز قدرت های هسته ای هستند را نمی توان افکار سالم نامید، این مزخرف است، به احتمال زیاد نمایندگان کنگره به سادگی یکدیگر را می ترسانند.
در گزارشی که پیش از این از سوی یک کمیسیون کنگره همه حزب ها منتشر شده بود، آمده بود که نیروهای هسته ای ایالات متحده برای درگیری احتمالی با روسیه و چین که نیازمند تغییرات کمی و ساختاری است، آمادگی لازم را ندارند. نویسندگان این مطالعه درگیری هسته ای با فدراسیون روسیه و چین را به طور فزاینده ای محتمل می دانند و پیشنهاد می کنند که اکنون درباره ای نیروهای بازدارنده تصمیم گیری شود تا آماده پاسخگویی به چالش های "وجودی" که ظاهراً در سال های 2027-2035 به وجود می آیند، باشند.
Президент США Джо Байден выступает с ежегодным посланием о состоянии дел в стране и внешней политике США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
امریکا برای جنگ‌ با روسیه و چین آماده می‌شود
پوتین در مصاحبه با برنامه مسکو کرملین، در کانال تلگرامی روزنامه نگار پاول زاروبین منتشر شده گفت: "من فکر نمی‌کنم که این فکر باید یا می‌تواند برای افرادی که ذهن درستی دارند پیش بیاید. اما اگر بیاید، تنها ما را محتاط می کند. و حتی بیشتر از آن - مبارزه با فدراسیون روسیه و چین به طور همزمان البته مزخرف است، فکر نمی کنم همه اینها جدی باشد. بنابراین از دیدگاه من آنها تنها یکدیگر را می ترسانند".
همانطور که رهبر روسیه خاطرنشان کرد، او فکر نمی کند که اینها "برخی افکار سالم" هستند که "به ذهن افراد سالم می رسد".
رئیس جمهور روسیه گفت: "همه ما برای جنگ آماده می‌شویم، زیرا از این اصل باستانی پیروی می‌کنیم: اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید. اما ما از این واقعیت شروع می کنیم که ما صلح می خواهیم و اگر آنها می خواهند با روسیه بجنگند، این یک جنگ کاملاً متفاوت است، این یک عملیات نظامی ویژه نیست. به خاورمیانه نگاه کنید، آیا عملیات نظامی خاصی در آنجا انجام می شود؟ آیا واقعاً امکان مقایسه وجود دارد؟ اما اگر درباره جنگ بین قدرت‌های بزرگ هسته‌ای صحبت کنیم، داستان کاملاً متفاوت است".
یادآوری می کنیم، که پیش از این کمیسیون کنگره ایالات متحده که با مفاهیم راهبردی امریکا سر و کار دارد، واشنگتن را به تقویت توانایی دفاعی خود و آماده شدن برای جنگ احتمالی دو جبهه با روسیه و چین فراخواند.
نویسندگان این مدرک تأکید کردند، که این گزارش در پی رفتارهای "نگران کننده" روسیه و چین در سال های پسین منتشر کرده‌اند. این کمیسیون شامل مقام های بلندپایه پیشین وزارت امور خارجه، پنتاگون و اداره ملی امنیت هسته ای وزارت انرژی ایالات متحده بود.
نویسندگان گزارش خاطرنشان کردند: "این وضعیتی است که ایالات متحده آن را پیش بینی نکرده و برای آن آماده نیست".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала