حماس وعده داد به جای اسکان مجدد، زمین های اجدادی خود را به فلسطینیان بازگرداند

© blog.case.eduХамас
Хамас - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
حماس به جای مهاجرت از غزه وعده داده است که سرزمین اجداد فلسطینی ها را به آنها بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین وعده داد به جای نقل مکان از نوار غزه، زمین های متعلق به اجداد فلسطینی ها را بازگرداند.
هنیه که سخنانش در کانال تلگرامی حماس نقل شده است، گفت: "نه به اخراج از غزه، نه به اخراج از کرانه باختری و نه به اسکان مجدد از غزه به مصر... ما فقط یک مسیر داریم، بازگشت به سرزمین خود و به خانه های ما، به سرزمین پدران و اجدادهای ما. و این چیزی دور و دست نیافتنی نیست، نزدیک است. آزادسازی سرزمین های ما و بازگشت آنها در دسترس است."
جابجایی فلسطینیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
چندرسانه ای
جابجایی فلسطینیان + داده نمایی
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
Палестинцы бегут из города Газа после израильских авиаударов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
اظهارات شاهدان عینی نوار غزه
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала