اظهارات شاهدان عینی نوار غزه

© AFP 2023 / Mohammed AbedПалестинцы бегут из города Газа после израильских авиаударов
Палестинцы бегут из города Газа после израильских авиаударов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
ساکنان نوار غزه می‌گویند، "ما از گرسنگی خواهیم مرد، اما شکسته نخواهیم خورد."
به گزارش اسپوتنیک، احمد محمد، یکی از ساکنان نوار غزه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: "آب و برق در غزه به طور کامل قطع شده است، ما از فروشگاه هایی که هنوز در برخی مناطق فعال هستند آب شیرین می خریم، آب آشامیدنی سالم به اندازه کافی وجود ندارد. برق وجود ندارد، بسیاری از مردم حتی نمی دانند که باید تخلیه شوند، زیرا در همه مناطق اعلامیه ها را نمی اندازند."
وی افزود: "بسیاری از ساکنان غزه در شرایطی که اینترنت و برق ندارند، به اطلاعات مربوط به اینکه کجا و چگونه باید از شهر خارج شوند، دسترسی ندارند. بسیاری از آنها به سادگی جایی برای رفتن ندارند، 2.5 میلیون نفر نمی توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خانه هایشان را ترک کنند، بستگان بیمار و سالمندانشان را ترک کنند، هیچ کس نمی داند که چه اتفاقی خواهد افتاد."
Flag of Saudi Arabia - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
ریاض عادی سازی روابط با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد
حکمت المصری، یکی دیگری از ساکنان نوار غزه درباره وضعیت فاجعه بار شفاخانه‌های غزه صحبت کرد.
"شفاخانه‌ "العوردونی" با تمام تجهیزات خود نوار غزه را ترک خواهد کرد، هرچند که در اینجا بسیار مورد نیاز است. شفاخانه‌های بیت حانون و الدره کار خود را متوقف کرده اند.
شفاخانه‌ العوده روز قبل اخطاری دریافت کرد که فوراً تخلیه شود زیرا بمباران می شود. شفاخانه‌ مرکزی الشفا همچنان به کار خود ادامه می دهد، اما به قدری پر شده که مجروحین را روی زمین می گذارند.
اسپوتنیک پرسید آیا آنها کمک های بشردوستانه می آورند؟
زن گفت: "ما از گرسنگی خواهیم مرد، اما شکسته نخواهیم خورد."
Президент России Владимир Путин и наследный принц Саудовской Аравии Мухаммед бен Сальман аль Сауд во время встречи на полях Группы двадцати в Осаке, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
غرب از کنترل بازار نفت توسط دوست پوتین نگران است
روان الکاتری، ساکن نوار غزه به اسپوتنیک گفت: "شب گذشته اسرائیل اعلام کرد که ممکن است کریدورهای امنیتی را به سمت جنوب نوار غزه باز کند و شهروندان خارجی را تخلیه کند.
وی در ادامه افزود: اسرائیلی ها تمام شب غیرنظامیان را بمباران کردند. آنها به وسایط نقلیه که در حال حرکت به سمت جنوب بودند شلیک کردند. موتر های باربری به انبوهی از فلز تبدیل شدند. خانواده های زیادی مردند که حتی شناسایی برخی از آنها غیرممکن بود. یعنی هیچ نجاتی برای ما وجود ندارد. بی معنی است که خانه های خود را ترک کرده و به جنوب برویم... من حتی نمی توانم تصور کنم که فلسطینی ها همانطور که اسرائیلی ها آرزوی آن را دارند به سینا بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала