وزارت خارجه روسیه از اشغال غزه توسط اسرائیل انتقاد کرد

© Sputnik / wasim sulimanوزارة الخارجية الروسية في العاصمة الروسية موسكو بتاريخ 24.04.2022
وزارة الخارجية الروسية في العاصمة الروسية موسكو بتاريخ 24.04.2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه درمورد اشغال غزه توسط اسرائیل در صورت انجام عملیات زمینی سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو با اشغال نوار غزه توسط اسرائیل در صورت عملیات زمینی اسرائیل در غزه مخالف است.
وی در پاسخ به این سوال که روسیه چه احساسی نسبت به این واقعیت دارد که عملیات زمینی اسرائیل در غزه ممکن است با اشغال غزه همراه باشد، به خبرنگاران گفت: "ما مخالف اشغال هستیم. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد که اصولاً اساس صلح و امنیت زمین در ازای صلح است. عادی سازی در ازای خروج اسرائیل از سرزمین های اشغالی عربی."
حلب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
اسرائیل: حمله به سوریه هشداری به ایران بود
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. از جمله، در مورد چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان سایر کشورها گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала