امریکا کشورها را برای جلوگیری از پیوستن روسیه به شورای حقوق بشر تحت فشار قرار داد

© Sputnik / Valery Sharifulin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета Безопасности ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета Безопасности ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه می‌گوید، ایالات متحده کشورها را تحت فشار قرار داد تا از بازگشت روسیه به شورای حقوق بشر سازمان ملل جلوگیری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در وب‌سایت خود اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان در جریان انتخابات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، کشورها را تحت فشار قرار دادند تا فدراسیون روسیه به آنجا بازنگردد.
پیش از این، فدراسیون روسیه نتوانست در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای سال های 2024-2026 انتخاب شود. البانیا، بلغارستان و روسیه برای دو مقام از گروه کشورهای اروپای شرقی به رقابت پرداختند. البانیا 123 رای، بلغارستان - 160، روسیه - 83 رای به دست آورد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: کمپاین بی‌وجدان ضد روسی که توسط واشنگتن، لندن، بروکسل و متحدانشان راه‌اندازی شد، تأثیر خود را داشت که طی آن فشار بی‌سابقه‌ای بر کشورهای عضو سازمان ملل و اغلب باج‌گیری اقتصادی و سیاسی آشکار برای جلوگیری از بازگشت روسیه به شورای حقوق بشر اعمال شد."
Американский политик Дональд Трамп во время дождя  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2023
ترامپ: تحت حکومت من حماس "هرگز فکر حمله به اسرائیل را نمی کرد"
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که غرب "نه تنها تبلیغات پشت پرده در میان هیئت‌ها" انجام داد. بلکه "برای اولین بار از سکوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تحریک علیه کشورمان استفاده شد".
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو به عنوان یک کشور ناظر، به کار فعال خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل ادامه خواهد داد و همچنین افزود: "وظیفه اصلی این است که در نهایت روند تبدیل شورای حقوق بشر به یک نهاد "تنبیهی" در خدمت منافع یک گروه از کشورها متوقف شده و تغییر کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала