نخست وزیر عراق وارد مسکو شد + ویدیو

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Ирака Мухаммед ас-Судани прибыл с официальным визитом в Москву
Премьер-министр Ирака Мухаммед ас-Судани прибыл с официальным визитом в Москву - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
عضو شوید
السودانی نخست وزیر عراق برای گفتگو با پوتین وارد مسکو شد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد السودانی، نخست وزیر عراق وارد مسکو شد و قرار است با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند. میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، البروس کوتراشف، سفیر روسیه در عراق از نخست وزیر آن کشور استقبال کردند.
هواپیمای حامل رئیس کابینه عراق حدود ساعت 9:45 صبح در میدان‌هوایی بین المللی مسکو "ونوکوو-2" به زمین نشست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق، در جریان گفت‌وگوهای روز سه‌شنبه در مسکو درباره امنیت منطقه و همچنین مسائل انرژی و لجستیک گفتگو خواهند کرد.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اطلاع داد که پوتین و السودانی در قالب یک صبحانه کاری با هم گفتگو خواهند کرد. سیاستمداران بار دیگر در 11 اکتبر ملاقات خواهند کرد و در جلسه عمومی هفته انرژی روسیه شرکت خواهند کرد.
پوتین انتظار دارد که سفر سیاستمدار عراقی به مسکو سازنده و به موقع باشد. رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی خود در جلسه باشگاه گفتگوی والدای گفت که روسیه طی چندین دهه روابط نزدیک و قابل اعتماد با عراق را حفظ کرده است. مسکو تلاش می کند تا ثبات در عراق تضمین شود تا بر اساس آن اقتصاد و حوزه اجتماعی آن کشور بتواند توسعه یابد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел Саудовской Аравии Фейсалой бен Фарханом Аль Саудом в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
لاوروف خواستار تقویت جهان چندقطبی شد
ملاقات رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر عراق در پس زمینه تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل برگزار می شود. پسکوف پیشتر به خبرنگاران گفت که این وضعیت برای کرملین نگران کننده است. به گفته وی، درگیری ها باید هر چه سریعتر در جهت حل مسالمت آمیز سوق داده شوند، زیرا ادامه خشونت، تشدید تنش بیشتری را موجب خواهد شد که برای منطقه خطرناک است.
مسکو خاطرنشان می کند که وضعیت در اسرائیل در مسیر تشدید در حال پیشرفت است، علاوه بر این، خطر دخالت نیروهای سوم در آن زیاد است. پسکوف خاطرنشان کرد که برای "کاهش تنش"، طرفین باید راه هایی برای انتقال هر چه سریعتر این وضع به نوعی فرآیند مذاکره بیابند.
السودانی، همانطور که در 8 اکتبر مشخص شد، سلسله تماس هایی با رهبران کشورهای عربی در مورد وضعیت فلسطین و جستجوی راه هایی برای کاهش تنش داشت. هشام الرقابی، سخنگوی نخست وزیر عراق گفت که موضع کشورهای عربی حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала