لاوروف خواستار تقویت جهان چندقطبی شد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел Саудовской Аравии Фейсалой бен Фарханом Аль Саудом в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел Саудовской Аравии Фейсалой бен Фарханом Аль Саудом в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2023
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه معتقد است که اکثریت جهان می خواهند با شرایط برابر در یک محیط چند قطبی زندگی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقاله که در این باره نوشته است، می‌گوید، اکثریت جهان نمی‌خواهند تحت دیکته کسی زندگی کنند، بلکه می‌خواهند در چارچوب یک معماری چندقطبی که باید تقویت شود، با شرایط برابر زندگی کنند.
آقا لاوروف نوشته است: ما باید تلاش کنیم که روحیه چند قطبی در منشور سازمان ملل تحقق یابد. تعداد فزاینده از کشورهای اکثریت جهانی در تلاش برای تقویت حاکمیت و دفاع از منافع ملی، سنت ها، فرهنگ و شیوه زندگی هستند. آنها نمی خواهند تحت دیکته کسی زندگی کنند، می خواهند با یکدیگر و با بقیه جهان دوستی و تجارت کنند، فقط بر مبنای برابری و منافع دوجانبه، در چارچوب یک معماری چند قطبی که به طور عینی شکل می گیرد".
وزیر امور خارجه تاکید کرد که دقیقاً این همان روحیه ای است که در اجلاس سران بریکس، گروه 20 و اجلاس سران شرق آسیا حاکم بود. به گفته وی، تلاش‌های اصلاحی سازمان ملل که باید با هدف تأیید برتری حقوق بین‌الملل باشد، باید پتانسیل نوع جدیدی از اتحادیه‌ها را جذب کند که منعکس‌کننده منافع جنوب جهانی باشد.
محمود عباس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
محمود عباس خواهان مداخله جهان در وضع فعلی شد
وی خاطرنشان کرد: "اول از همه، این برکس است که در نتیجه نشست ژوهانسبورگ، قدرت خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است و به طور واقعی تاثیر جهانی دارد. در سطح منطقوی، رنسانس سازمان هایی مانند اتحادیه افریقا، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب" (سلاک)، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سایر ساختارها وجود دارد. در اوراسیا، هماهنگی فرآیندهای یکپارچه سازی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، آسه آن، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای مشترک المنافع و پروژه چینی "یک کمربند، یک راه" در حال افزایش است".
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که مسئولیت بحران کنونی در روابط بین‌الملل برعهده اقلیت غربی است که یک خط "تهاجمی و به شدت خودخواهانه" را دنبال می‌کند.
لاوروف تاکید کرد: خطرات یک درگیری جهانی در حال افزایش است. در عین حال، راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد. در قدم نخست همه باید مسئولیت خود در قبال سرنوشت جهان در یک زمینه تاریخی درک کنند و نه از منظر فرصت‌ طلبی انتخاباتی در انتخابات ملی بعدی.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала