ترس اسرائیل از تحویل انبارهای تسلیحاتی افغانستان و اوکراین به حماس

اسرائیل- فلسطین
 اسرائیل- فلسطین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
عضو شوید
گرین، نماینده کانگرس: امکان دارد که حماس از اوکراین برای حمله به اسرائیل سلاح دریافت کرده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، نماینده کانگرس در توییتر نوشت: جنبش فلسطینی حماس می‌تواند تسلیحات امریکایی را از اوکراین برای حمله به اسرائیل دریافت کند.

گفته شده است: "ما باید با اسرائیل همکاری نمایم تا هر نوع سلاح امریکائی مورد استفاده حماس ضد اسرائیل را کشف کنیم. آیا از افغانستان آمده است؟ آیا از اوکراین آمده است؟ به احتمال زیاد هر دو."

صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله راکتی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی اردوی اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار راکت پرتاب شده است. علاوه بر این، جنگجویان حماس پس از حملات راکتی گسترده، به مناطق سرحدی در جنوب این کشور نفوذ کردند.
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
کابینه نظامی-سیاسی اسرائیل رسماً اعلام جنگ کرد
شاخه نظامی جنبش فلسطین روز شنبه از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. قوای مسلح اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل خطاب به ملت، کشور را در حالت جنگ قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه از هر دو طرف خواست تا آتش بس کنند و به میز مذاکره بازگردند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала