کابینه نظامی-سیاسی اسرائیل رسماً اعلام جنگ کرد

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военные около Ашкелона
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
عضو شوید
کابینه نظامی-سیاسی اسرائیل با معرفی "بند 40" قانون اساسی به معنای اعلام رسمی جنگ موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه نظامی-سیاسی اسرائیل گزارش داد که اسرائیل با ارائه "بند 40" قانون اساسی به معنای اعلام رسمی جنگ موافقت کرد.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک در سراسر جمهوری شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 300 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 1864 نفر زخمی شدند.
شاخه نظامی حماس (قطعات القسام) از اجرای عملیاتی به نام طوفان الاقصی خبر داد. گفته می شود که آنها 35 پرسنل نظامی و شهرک نشینان را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با آغاز عملیات شمشیرهای آهنین پاسخ دادند. در کشور حکومت نظامی اعلام شد. نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در خطاب به ملت اعلام کرد که کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
حماس اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
چندرسانه ای
حماس در حال حاضر چه مناطقی را تحت کنترول دارد؟ + داده نمایی
هواپیماهای اسرائیلی حملات خود را به اهدافی در نوار غزه آغاز کردند. در آنجا، آنها به نوبه خود ادعا می کنند که این حملات 232 نفر را کشته و تقریبا 1.7 هزار نفر را مجروح کردند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала