وزارت امور خارجه امریکا دو کارمند سفارت روسیه را عناصر نامطلوب اعلام کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Госдепа США
Здание Госдепа США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا دو کارمند سفارت روسیه در ایالات متحده را بعنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده رسمی وزارت امور خارجه امریکا به اسپوتنیک گفت: وزارت امور خارجه این کشور دو کارمند سفارت روسیه در ایالات متحده را غیر مطلوب اعلام کرد.
این نماینده گفت: "در واکنش به اخراج دو دیپلمات روسیه از سفارت امریکا در مسکو، وزارت خارجه امریکا متقابلاً دو کارمند سفارت روسیه را که در ایالات متحده کار می کردند، بعنوان عناصر نامطلوب اعلام کرد".
وی در عین حال تاکید کرد که وزارت امور خارجه "آزار و اذیت دیپلمات های امریکایی" توسط مسکو را تحمل نخواهد کرد و درباره "عواقب" چنین اقداماتی هشدار داد.
وزارت امور خارجه روسیه در اواسط سپتامبر دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک امریکا در مسکو (منشی اول سفارت، جفری سیلین، و دبیر دوم سفارت، دیوید برنشتاین) را غیر مطلوب اعلام کرد.
ФСБ РФ пресекла попытку совершения ДТА на газопроводе Южный поток в Волгоградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
کلوپ ویدیو
سرویس امنیت فدرال روسیه جاسوس امریکا را گرفتار کرد + ویدیو
در وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شد که دیپلمات ها با خبرچین امریکایی و کارمند سابق کنسولگری امریکا رابرت شونوف، که برای دریافت جایزه، وظایف خود را با هدف آسیب رساندن به امنیت ملی روسیه انجام می دادند، در تماس بودند. این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت های غیرقانونی سفارت امریکا غیرقابل قبول است و سرکوب خواهد شد.
شونوف در مارچ 2023 بازداشت و دستگیر شد. مشخص شد که از سپتامبر 2022، به دستور سیلین و برنشتاین، برای پول، او اطلاعاتی را در مورد پیشرفت ناحیه نظامی شمالی، بسیج، مناطق مشکل دار و ارزیابی تأثیر آنها بر فعالیت های اعتراضی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری کرد. شونوف تحت عنوان "همکاری محرمانه با یک کشور خارجی" متهم شده است. او با هشت سال زندان مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала