جزئیات داستان گم شدن پاسپورت های هئیت طالبان در مسکو

© SputnikМосковский формат консультаций по Афганистану
Московский формат консультаций по Афганистану - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه: پاسپورت های گم شده هیئت طالبان در جریان سفرشان به فدراسیون روسیه، بازگردانده شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیئت طالبان* در جریان سفر به روسیه گذرنامه های خود را از دست دادند، اما به سرعت به آنها بازگردانده شدند.
هفته گذشته طالبان در نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان در کازان شرکت کردند. همانطور که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت، هیئت افغان یک کیف حاوی پاسپورت را گم کرده است.
کابلوف در پاسخ به سوالی به خبرنگاران گفت: "اما به لطف کار عملیاتی همکاران ما، چه از وزارت دفاع و چه از وزارت دفاع، پاسپورت ها بازیابی شد."
نشست رایزنی مسکو درباره ای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
طالبان پاسپورت خود را در سوپرمارکت مسکو مفقود کردند
پنجمین نشست مشورتی "فرمت مسکو" در مورد افغانستان که شامل نمایندگان افغانستان و کشورهای همسایه است، روز جمعه در کازان برگزار شد.
اولین نشست "فرمت مسکو" برای حل مناقشه افغانستان در 14 آپریل 2017 با حضور معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه 11 کشور (روسیه، افغانستان، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان) برگزار شد. وظیفه اصلی "فرمت مسکو" ترویج روند آشتی ملی در افغانستان و استقرار زودهنگام صلح در این کشور اعلام شد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала